Gå till innehåll

Fjäderpacket


mud boy

Rekommendera Poster

är det någon som har testat och plocka bort några fjäder blad fram på en 11an,även bak.Vill veta om den blir mer flex och inte så stökigt.Och om någon provat att byta till nya gasdämpare fram och vilka som används.Har bytt bak till Gabriel Dämpare.Kan det vara samma?Många frågor blev det;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bytte stödämpare runt om, finns en tråd om det, kostade inte många kronor men egenskaperna förändrades radikalt! från att ha vältkänsla vid minsta gir i fart så känns det "nästan" tryggt nu!

Mycket bättre kontakt med underlaget i terrängen. De GAMLA grejorna som sitter där kan inte kallas stötdämpare längre!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 st fjäderpaket liggandes till framaxeln till Myrmonstret (TGB-13) där jag har plockat ur 3 st blad av 9 orginal. Har alltså liknande ideér som Mud boy! Detta pga att den flexar alldeles för dåligt och står i övre läget efter att jag monerade spiralhjälpfjädrar. Så jag tror flexet blir bättre och gången mjukare i stenig terräng med mjukare blad och med hjälpfjädrarna kvar. Men som sagt är fjädrarna inte monterade än... Nån mer som har funderat i samma banor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KlasB jag har exakt samma tanke med hjälp spiraler.Men tänkte bara höra om någon provat redan;-) Jag läste den tråden nyss.Och nu vet jag vilka stötdämpare jag ska välja Gabriel.Det ända som inte står är om det är fram eller bak till dodge ram modellerna.Men det kanske är samma fram och bak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...