Gå till innehåll

Vattenslangar 912


Rekommendera Poster

Min 912:a har fått alla de mindre vattenslangarna ubytta av någon ägare. Nu är de fulla med sprickor och vatten sipprar ut på ett par ställen.

 

Hur ser originalslangarna ut? Har för mig att de var röda. Tips på var jag hittar så original liknande slangar som möjligt? Har någon en bild på motorrummet där originalslangarna syns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi guys,

 

I have bought these red hoses (värmeslang) for the heating system of my 915 sugga with an ED motor a few months ago at motoroldies.de but when I checked today I did not find them any more. Maybe they have been gone out of stock.

 

Please see the attached photos where they are used in my car. These are original from 1957 but still working. The new ones I am going to put on when I do some restoration this year.

 

Is that any help for you?

post-9019-0-81747700-1424105945_thumb.jpg

post-9019-0-11755300-1424105961_thumb.jpg

post-9019-0-33254400-1424105981_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jteck:

Tackar för tipset, vp slangen är nog denna:

http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article_large_img&artno=13569

Ringde dem och killen sade att slangen är en kvalitetsprodukt, tillverkad i Sverige.

Jag skall beställa ett par meter.

 

Jag har inte röret från värmepaketet till motorns nedre framända på högra sidan. Hos mig sitter där en lång gummislang. Måste kolla på min reservmotor om där skulle finnas ett rör.

 

 

Contango, thanks for the pictures, probably your old hoses have looked as the vp hoses when they were new.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...