Guest bull Posted May 18, 2007 Report Posted May 18, 2007 Kul att se intresset för tgb-40..hade en ett tag,men sålde den p,g,a automatlådan,den är erkänt kass och mkt dyr att laga,så länge bilen rullar så funkar den hyfsat,men står bilen i typ mobbförråd som min gjorde,gick 12 mil på 11 år så kan man räkna med problem,har haft kontakt med Herr Lennström som var med och utvecklade tgb-30 och 40,dom börja 1971 med en Scania 110 som underlag,sitter samma spis i tgb-30 än idag ,sug motor utan turbo,väldigt trött bil,40 är ngt piggare,men ingen raket...kan ställa på dom så dom går bättre,40 bil då,30 är i mitt fall endast intressant om man överväger ett motorbyte till t,ex nån 113 turbo i nteercooler maskin,dom e inte dyra idag men gör underverkk för bilen..min 40 bil hade gått 1300 mil å va kass i ådan p,g,a för lång tid i förråd,så den blev fort såld..annars e bilen helt grym i terräng,ja vet å kul va de.....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now