Gäst bull Postad 18 Maj , 2007 Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Kul att se intresset för tgb-40..hade en ett tag,men sålde den p,g,a automatlådan,den är erkänt kass och mkt dyr att laga,så länge bilen rullar så funkar den hyfsat,men står bilen i typ mobbförråd som min gjorde,gick 12 mil på 11 år så kan man räkna med problem,har haft kontakt med Herr Lennström som var med och utvecklade tgb-30 och 40,dom börja 1971 med en Scania 110 som underlag,sitter samma spis i tgb-30 än idag ,sug motor utan turbo,väldigt trött bil,40 är ngt piggare,men ingen raket...kan ställa på dom så dom går bättre,40 bil då,30 är i mitt fall endast intressant om man överväger ett motorbyte till t,ex nån 113 turbo i nteercooler maskin,dom e inte dyra idag men gör underverkk för bilen..min 40 bil hade gått 1300 mil å va kass i ådan p,g,a för lång tid i förråd,så den blev fort såld..annars e bilen helt grym i terräng,ja vet å kul va de..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.