Gå till innehåll

C202 Elsystem


Rekommendera Poster

Hej jag har problemet med att i min c202 har elsystemet brunnit då det är min första bil så förstår jag inte så mycket av ett elschema och undrar om någon skulle kunna vara snäll att skicka lite bilder som jag kanske förstår lite mer av.

 

 

Det viktigaste just nu är 4x4 som då alla kablar har brunnit till.  :rolleyes:  -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte hur mycket du kan om bilar så därför undrar jag i all välmening. Har du hittat orsaken till kabelbranden? Kablar spontanbrinner sällan utan det beror oftast på kortslutning någonstans. Du måste åtgärda kortisen innan du sätter dit nya kablar (och större säkring :D ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var föra ägaren som strömmen brann för. Jag vet själv inte mycket om C202 men min pappa tävlade med en Volvo valp 

Min pappa kan tyvärr inte hjälpa mig men jag har en av dom första prototyperna alltså den andra C202:an som tillverkades och den testades faktiskt utav volvo genom att den fick vara med som depå bil i dakart . :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har el scheman liggande släng ett mejl på eile@vmomail.se så bifogar jag det tillbaks.    4x4 el brand = kortslutning vid solinoiden eller 4 punkts brytaren för l+h som sitter mellan fördelningslådan och handbromskölden. 

 

Har den c202 som var depå bil för Husqvarnas mc team?  Vad man hört lyckades den tidsmässing placera sig rätt bra.

Är den i bra skick så har den nog rätt högt musee värde bland de utländska Volvo samlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...