Gå till innehåll

c202 behöver mått uppgifter på lamell


Rekommendera Poster

Gällande c202, behöver mått uppgifter på lamellen. 

 

Kopplingen på mitt bygge börjar bli lite sliten i ryckfjädrarna, jag använde ju mig av en finsplinsad lamell från en 760 volvo  som hade ungefär samma ytterdiameter och vändes bak och fram för att stämma med peugotens svänghjul och tryckplatta allt var mycket tajt men ändå funkat bra.

 

45,46,47 lådorna går ju byta splinnes på enkelt eftersom de fanns med både fin och grov splinnes har div ingångs axlar på hyllan med båda typerna av splinnes så jag tänkte ev slänga dit grovsplinsat och vanliga orginal c202/landrover  lamell så ev näste ägare enklare kan hitta lamell samt att ryckfjädrarna troligen håller lite bättre.

 

Jag har tidigare rensat bort och slängt alla  gamla originaldelar så jag har inget att mäta emot.

 

Jag behöver därför måtten på lamellens ytter mått?  Fjädercentrums mått diametern och utsticket mätt från båda håll eftersom den måste ligga bakvänd i insvarvningen i svänghjulet?    Samt offsetmåttet för spinsade centrumet dvs lamellen lagd på centrumet på något plant och måttet till beläggen även detta mätt från båda sidor.

 

Måttuppgifterna kan vara bra att ha även för andra som vill bygga egna motorlösningar och använda originallamellen till andra tryckplattor och svänghjul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...