Gå till innehåll

Fiskebilen


Rekommendera Poster

Har ni sett den här annonsen? Den bästa jag läst på blocket på mycket länge! Tack Vinkon!

 

8376283785.jpg

http://www.blocket.s...40.htm?ca=3&w=3

 

 

Klippt ur annonsen:

 

Mångsidig fiskebil -94

Ute igen på grund av oseriös säljare..

Nu ska jag sälja min fiskebil. det är en jeep som är speciellt utrustad för att fiska vad som helst.

Jag har ju monterat en winch fram o ett drag bak. winchen har minst två användningområden.

Alternativ 1: kör fort mot en kajkant,strandkant eller dylikt o tvärnita då kastas kroken ut o det är bara att vänta på napp.
(Under valåret 2014 lyckades jag få en val på över 100 ton som störst på det viset) . se bild nr 6.

Alternativ 2: dra ut vajern så mycket som behövs o fäst ett flöte i kroken så kan man kasta ut bilen i vattnet o ha den som tina om man vill fiska hummer eller krabba.

Draget har jag nyss monterat bak endast provfiskat med det en gång. så kan man cruisa i vattnet o fisken kommer hugga som...som ... ja.. som nåt som hugger mycket. Behöver dock justeras lite, jag fick inte nåt ! varför hajar jag inte,så det måste man gå till botten med. Bild 3

Annars kan man bara ställa bilen i vattnet o öppna dörrarna ett tag så brukar man alltid få nåt.

Men dessa modifieringar kräver då en regbesiktning av bilen, tanken var att registrera den som fiskeredskap klass 1, då får man köra den på fiskekort till o från fiskevatten o självklart i vattnet.

Vid eventuell affär bör bilen tas på släp eller liknande eftersom den är obesiktad o avställd , man vet ju aldrig när polisen lurar i vassen. o är dom riktigt på hugget så är det högst troligt att man torskar. Och än om man är hal som en ål eller en fena på att snacka så är ju inte snutarna bakom flötet. det kommer troligen att bli böter för olovlig körning. Och är det en riktig taskmört man stöter på så beslagtar han kanske bilen också.

Vad vill jag då ha för bilen ? Vi börjar på 6 laxar med eller utan laxask. eller sämsta bud !

Simma lugnt ! hej då .

#blocketsbästabilannons

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...