eile Postad 21 April , 2016 Rapport Share Postad 21 April , 2016 Bytte rem på fyndet jag nyligen handlat från räddningstjänsten och bilen hade körts en del terräng vid skogsbranden i Sala samt tydligen haft en utflykt i en större vattensamling på motorvägen. Kamremsbilar är väl så skyddade som det praktiskt går men man blir fundersam när man ser packad sand i tänderna på dreven kan tänka mig hur ett gjyttjebad skulle lätt bygga upp klabba igen både drev och tandrem. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mattias Postad 21 April , 2016 Rapport Share Postad 21 April , 2016 Såg en suzuki utanför Askim i Norge för några år sedan och han dök ner i en vatten/sörja-samling. Tvärstopp efter en stund med kamrem tvinnad runt kamhjul och annat. Själv åkte jag med lös portalväxel,såg att det blev oljefilm i sörjan. Spolade ur ,drog till bultarna ,fyllde på med ny olja och körde vidare. Suzukin fick bärgas och åka släp hem. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 22 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2016 3:10 in i filmen 50 cm vatten är ok. enl produktfimen. Men att ha tvärställd motor med nedre kamdrevet i höjd med höger drivaxel och endast en plastbit som sprutskydd från framhjulet innebär ju att kamremmen fungerar som vattenhjul och geggar ner alla löphjul, vattenpumpen samt kamhjulen. Även generatorn står helt under vatten vid 50 cm. https://www.youtube.com/watch?v=IiZaPRw8awg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.