Gå till innehåll

En tur med 40an


Rekommendera Poster

Jag ger upp med bilder för det tar för mycket tid att för söka att få bilderna att ligga rätt

 

Det finns lite skrivet om det på denna tråden: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10059-ny-ägare-av-en-912a/page-3

 

Ett tips är också att hålla kameran/mobilen liggande vågrät när man tar kort, så kommer de rättvända i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att starta motorn men den gav för dålig gnista så ur med magneten och ditt med batteritändning och så får vi se om den vill hoppa igång ska gräva lite och se om jag inte har en fördelare eller så har jag rensat ut de och bara sparat till usa bilar.

Men det är ju inte så ofta fördelarbänken är igång nu för tiden,

Sista 20-25 år är lätt räknat men den står bra där den står liksom gen/ startmotor bänken bägge av märket elektrocheck :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magneten fördelaren gav försvag gnista så jag köpte ny fördelare och tändkablar, tändspole med förkopplingsmotstånd och nya stift sen så gick den så fint sen 1200 VW power

 

Generatorn gav inget första gången jag provade så jag kollade kolen i gen och det var många som satt fast efter det så funkade den.

Tänk på att den kan vara byglad 3 fas à 230 det verkar som militären körde 230x3 inte 380x3 som vi har i väggen med det är 50 Hz

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...