Gå till innehåll

Intressekoll Volvo Valp projektet


offroader65

Rekommendera Poster

Det var en gång en rejält rostig och risig valp med dubbelhytt, sen blev det renovering.

 

Det hela började 1996 alltså för 20 år sen.....  Hela bilen ligger ner demonterad, alla vitala delar som till axlarna osv ligger i egna plast backar som jag demonterade dom, resten i stora backar och kartonger.

 

 

Motor 2,1L B20,K-kam, kamdrivning med nya ståldrev, ny drev i oljepumpen, dubbla Su som bör renoveras eller gås igenom.

 

Fräsch/glappfri fördelare med brytarlös tändning.

 

BW 35 automatlåda som är orörd men fungerade fint innan den togs ur donatorn, med adapter till valpens fördelninglåda där alla yttre packboxar/ tätningar är bytta annars finns övriga, köpte hela satsen, nästan nya handbroms backar.

 

post-5935-0-41631100-1406476403.jpg

 

Nya bakre bladfjädrar, syns på bilden altyco tejpen ovanför sprängkåpan till automaten, några år använda fräscha främre fjädrar,nya stötdämpare pro comp es 3000 fram och gabriel red ryder bak, ny pro comp styrdämpare.

 

Fram axel med lamelldiff nya lameller demonterade spindlar, blästrat och målad axelrör, orörda original bromsar,frihjulsnav, nya filtringar/tätningar till spidlarna, orörda original bromsar.

 

Bak axel med lamelldiff behöver troligtvis nya pinjonglager ev schimsning, nya lameller finns, blästrat och målad, axelrör, orörda original bromsar.

 

 

Winch med kraftuttag och kardaner, främre och bakre linstyrning, ny wire, elektrisk vakuum frikoppling av winch trumman, reglage med wire till kraft uttaget.

 

Ombyggt till tvåkretsbromsar med ställbar bromsvåg, Nya huvudcylindrar.

 

Rostfri ram från C202 som är blåstrad och målad, framflyttade motorfästen.

 

Kaross C202 som är helt demonterad, inga rosthål, en bula på högra fram hörnet, 4st dörrar 2st tänkta till halvdörrar, nycklar finns till ett av dörrparen.

 

Bakre delen av dubbelhytten med fula dörrar och bakvägg.

 

164 styrservo finns, men det är bättre/enklare att ta från bandvagn 202.

 

Plus allt annat som sitter på valpen och C 202 karossen.

 

Kylare från 140 med inbyggd kylning för automaten, tanken var att sätta den på flaket med elfläktar, oljekylare till motorn med termostat, ny extra kylare till automaten från ett annat projekt.

 

4st original fälgar utan däck, 4st snökedjor.

 

Ingen bensintank och framruta.

 

Sen finns det en del nya slitsaker/grejer: tätningar till spindlarna på framaxeln, packbox till pinjongen bakaxeln men det är samma lika fram och bak, en packe med knutkors,packning och filter till automaten, m,m

 

Jag kan så klar ordna med fler bilder osv 

 

Jag ser helst att någon köper allt...  alla skambud klarar jag mig utan jag vet vad delarna är värda!

 

Allt finns i Ludvika i södra Dalarna, karossen och ramen står hos hos en kompis ca 1 mil norr om stan och resten finns ca 1 mil öster om stan.

 

MVH Bengt 070-371 54 02 offroade65@hotmail.com

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...