Gå till innehåll

Strängnäs den 18-7 med tgb 30-40 bil


Rekommendera Poster

Det låter bra, jag kommer gärna.

 

Jag har varit på Sandlycke en gång med 30-an, i skogsspåren är smalt mellan träden för en bred bil men det finns en del annat körbart.

 

Är det frikörning som gäller eller är det bana?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter bra, jag kommer gärna.

 

Jag har varit på Sandlycke en gång med 30-an, i skogsspåren är smalt mellan träden för en bred bil men det finns en del annat körbart.

 

Är det frikörning som gäller eller är det bana?

 

 

det är fri körning i kraftledningsgatan i skogen är det slingor att köra i om jag förstog det rätt.

kom igen nu så kan vi ha en tgb 30-40 bils träff där oxå  å ljuga lite för varandra :) över en kopp kaffe

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det högtryck på jobbet just nu så jag kan nog inte komma ifrån :(

Kanske skulle det vara värt att kolla med till exempel Wältmeister på 4x4Sweden eller någon annan i den lokala klubben att det verkligen är OK! Vi har uppvaktat dem tidigare och då har de varit skeptiska efter att någon med stor bil varit där och kört omkull en massa skog. Vi fick då förslag att det skulle kunna vara OK om vi hade en "ledsagare" med i bilen som visade vägen B) Tyvärr ran det ut i sanden den gången :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det högtryck på jobbet just nu så jag kan nog inte komma ifrån :(

Kanske skulle det vara värt att kolla med till exempel Wältmeister på 4x4Sweden eller någon annan i den lokala klubben att det verkligen är OK! Vi har uppvaktat dem tidigare och då har de varit skeptiska efter att någon med stor bil varit där och kört omkull en massa skog. Vi fick då förslag att det skulle kunna vara OK om vi hade en "ledsagare" med i bilen som visade vägen B) Tyvärr ran det ut i sanden den gången :(

 

Det var inte jag! Jag körde bara ner en liten, liten gran.
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte jag! Jag körde bara ner en liten, liten gran.

På Gröndal utanför Eskilstuna säger man också att man inte längre tillåter bilar tyngre än 5ton efter att någon med terränglastbil skövlat skog på körområdet. Frågan är om det är den verkliga anledningen eller om det bara är ett på hittat skäl för att inte ta emot tunga bilar B)  Hur som helst finns det all anledning för oss med terränglastbilar att vara mycket försiktiga på alla körområden (vad arrangörerna än säger) så att vi inte förstör möjligheterna att få komma tillbaka :wub:

 

Förmodligen är det SBA111 som varit och lekt skogsmaskin :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eskilstuna har fått stora problem med sitt stora fina körområde..pga länsstyrelsen och div tillstånd.

Och det efter att man inte följt deras regler var man får och inte får köra.. mest 4-hjulingsåkare som förstörde för oss alla redan i höstas.. har förmodligen hänt mer negativa saker där.

Jag har förstått att de kämpar med att få ordning på tillstånden till sin fina anläggning, men det torde alltså vara därför man inte kör där nu.

Bara en liten trolig förklaring..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit kul att få prova att köra i Sandlycke. Tyvärr svarade aldrig Wältmeister på 4x4sweden när jag försökte få till något i Maj. Tyvärr kan jag inte i Juli.

 

Det kanske blir gamla hederliga Brändåsen i Augusti på semestern, de brukar alltid ställa upp. Vi fick ju mersmak efter vår fina TGB uppslutning till Bessemerträffen i Juni ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan hinner inte med Strängnäs måste jobba trippel suck :( Alltid så med semesterstopp, måste se till att härdungen är i drift till till söndagskvällen vecka 30 och det är en bit kvar och jag är själv,

se jobb tråd på maskinisten.net

sidor 22-23

https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=124&t=33350&lv=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...