Frippe S Postad 14 September , 2016 Rapport Share Postad 14 September , 2016 Aha Frippe, då räcker det att skruva ut kontakten så centrerar den sig själv direkt igen och spåren döljs eller måste man pilla tillbaka den själv? Då fattar jag hur den funkar, för att jämföra med något jag är bekant med så är det som en spolväxelmotor i en diskmaskin, den förskjuts och blockerar den ena hålet varvid allt bromsstryck flyttas till en krets (eller allt vatten till en spolarm på en diskmaskin). :-) När trycket åter har släppt på den hela kretsen så skall käglan centrera sig själv ( om den inte kärvat fast ) när givaren skruvas ur ventilen. Ahaa, jaa nästan så, fast denna styr inte om flödet till 1 krets utan blockerar endast den felaktiga kretsen och låter den andra fungera som vanligt. På 240n kom den "hypermoderna" självåterställande ventilen där du bara var tvungen att trycka (enormt) hårt på pedalen efter lagad krets 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
E70xl Postad 14 September , 2016 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2016 Hmm... Någon som med säkerhet vet åt vilket håll själva tätningen som sitter längst upp på pistången i servocylindern ska sitta? Monterat den som man gör i en vanlig bromcylinder, med "kjolen" framåt mot utgående sidan? Hur blir det, den släpper ju aldrig tillbaka vätska? Enhuvudbromscylinder har evakueringshål där vätskan rinner in/ur cylindern när kolven går tillbaka, men något sådant finns inte i denna applikation? och efter några pedaltag så låser den sig väll av trycket? Och ju mer tryck, desto tätare blir den ju??? Kommentarer om detta mottages varmt 😀 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 14 September , 2016 Rapport Share Postad 14 September , 2016 kolla på you tube finns div rebuild av power boster vad det ate eller lockhead du hade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
E70xl Postad 14 September , 2016 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2016 Bra tips! Lookhead Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 14 September , 2016 Rapport Share Postad 14 September , 2016 vet inte om det hjälper dig men så här fungerar servothttp://www.mgb-stuff.org.uk/servo.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
E70xl Postad 14 September , 2016 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2016 Ja, nu ska ni få höra... Man blir inte dummare av denna hobby 😀 Efter dryg två dagars mekande med servoklockan, som jag numera kan utan och innan, så har jag hittat felet..! Jag kan klockans funktioner och arbetssätt på ett onödigt detaljerat plan, men kunskap är kanske inte tungt att bära 😀 Hur somhelst, en enkel förklaring om någon annan råkar ut för samma grej: Kolv med tätning sitter förbunden med vacumdelen i klockan med en stång. När du släpper bromsen och vacumet drar tillbaks stången med kolv Så ska kolven stanna i bottenläget och stången följa med den fjäderbelastade vacumdelen ytterligare några millimeter. I och med denna extra rörelse öppnas en returventil inbyggd i kolven! Där var mitt problem! Ja, men hur kunde det bli så? I den dyra repsatsen som jag köpte så ingick nya distanser Den vita på stången är den som är originalet, och den svarta är den som följde med satsen. Som ni ser är originalet längre, och när jag monterat den nya så blev kolvens slaglängd för stor och det resulterade i att den inte han landa i bottenläget innan stången slog i botten på vacumklockan! Så därför öppnade inte ventilen, och bromsarna var låsta! Ja, vilken pärs, men skam den som ger sig 😜 Kämpa på kamrater, och tack för alla råd! 😀 11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 14 September , 2016 Rapport Share Postad 14 September , 2016 1700 kr för den rep.satsen som var felaktig och inte fungerade! Reklamera. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.