Gå till innehåll

Skrikande oljud vänster sida under instrumentpanel C202


Rekommendera Poster

Hej alla glada terrängbilsåkare!

 

Det har dykt upp ett skärande oljud på vänster sida under instrumentpanelen på min C202. Kan det vara vajern till hastighetsmätaren? Det låter ungefär som en slirande fläktrem och följer varvtalet. När jag kommit upp i varv brukar det tystna, för att sedan komma tillbaka vid lägre varvtal.

 

Är det någon som har en bra ide var man ska börja leta? Bra att ha något att gå på innan man börjar skruva isär allt.

 

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske uttryckte mig slarvigt. Det följer som du säger hastigheten. Det låter inget när fordonet står still. Men det försvinner när man kommit upp i hastighet och kommit upp i varv.

 

Jag ska plocka upp hastighetsmätaren och kolla. Det finns inget som kan behöva smörjas när det gäller hastighetsmätarvajern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck dit en slangstump i vajer, fyll upp med tunn olja, wd 40 symaskinsolja eller liknade,   men vajrar skriker inte mätare däremot kan göra det. Hade bort min nyligen och de är inte enkla att öppna utan att åverkan syns, lade den istället upp och ner satte en slangstump fyllde på med lite wd40 lät den vara så någon timme men bara så lite olja tränger in i maskineriet inte ända upp på mätartavla och glas.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...