Gå till innehåll

Hur löst/hårt drar man bränslefiltren på en tgb30/40?


Rekommendera Poster

jag brukar dra åt  hårt med handen, brukar funka för mig

 

har råkat ut för att filtret har läckt på en bil jag köpt, spruta ut på vänster sida på redskapslådan på flak framstamen

när jag kört med full fart ett tag, fläkten blåste bak det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Jag drar så hårt jag orkan med händerna. Då har jag lagt ett par droppar olja på gummiringen först.

 

Starta motorn med hytten upptippad och kolla så det är tätt innan du fäller ned hytten igen.

 

Det gjorde jag och det såg bra ut under de par minuterna jag satt och spanade efter läckage. När jag sedan skulle fälla ner hytten så gav antingen pumpen eller tippcylindern upp precis innan den var helt nere igen så nu får jag inte upp hytten. Jaha tänkte jag, tur att jag hann med bytet av filtren innan den gav upp. Efter det skulle jag in i garaget och halvvägs in så dog motorn för mig. Konstigt... Då var jag tvungen att sticka in huvudet i hjulhuset och pumpa fram bränslet varpå den startade igen. Efter det har den gått bra, men nu måste hyttippanordningen kollas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...