Dick Postad 25 Juni , 2017 Rapport Share Postad 25 Juni , 2017 Hej hej kan du hjälpa mig?! Denna del är trasig, så behöver en ny eller en av dessa funktioner! tack för din uppmärksamhet. Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 25 Juni , 2017 Rapport Share Postad 25 Juni , 2017 Hej lika bra och fixa två... min är varmstarts regulator är också kass... jag vet inte om den fungerar. Svårt att kolla. Om det kommer bränslemängd vid normaldrift eller bränslet kommer ut vid nederdelen. Regulatorn sitter med nitar. Hur tänker du återmontera en felfri dito? Min var även lös så jag tog lite kontaktlim och fäste med. Förmodligen går det att köra men var överbliven bränslemängd från flottörhuset tar vägen är inte lätt att veta. Till förgasaren eller ut i luften.\L Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 25 Juni , 2017 Rapport Share Postad 25 Juni , 2017 På listan över att göra ligger kontroll av V-regulatorn. Hur kan kan man gott fundera över och min idé är: Ta bort locket på svarta burken, lossa anslutningar till närmaste rör till flottörhuset ventilation. Tre st. Blås! Simulera varm och kallstart och kolla var luften kommer ut. Nedtill i regulator eller till retur in i burken. Fixera regulatorn där den borde sitta efter Blås-kontroll. Det sitter en o-ring tror jag innne i regulatorn. Hur byter man den, känns mera som den är där den är!? Tja där slutar mina tanke experiment. \L Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 26 Juni , 2017 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2017 Tack Lasse303 för din reaktion, jag tror att gummit bara läcker! Allt torkat ut! Denna sak var inte fäst med nitar men skruvar. Jag monterar en aluminiumplatta på insidan av filtret för att se till att det är allt vätskefritt. Ursäkta mig, men vad är funktionen för den här delen? Mvh Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 26 Juni , 2017 Rapport Share Postad 26 Juni , 2017 Hej, alla frågor är bra, det finns många specialister här på nätet jag är endast en rookie! Men jag har skruvat med mina förgasare se min tråd Bensinlukt " i garaget" så alltid lär man sig något på vägen. Varmstartsregulatorn är fäst med skruv, kan tänka mig det,.. original är det nitar och när bitarna släpper ja då blir det skruv. Jag tog en chans och satte dit prylen med kontakt lim. Kanske inte så begåvat. Se bifogad bild från förgasrhandboken. Min regulator verkar vara i samma kondition son kanske är. Kolla även Tatankas C303 katalog tror det är del 22 eller i närheten. \L Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 26 Juni , 2017 Rapport Share Postad 26 Juni , 2017 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 26 Juni , 2017 Rapport Share Postad 26 Juni , 2017 Blir nyfiken på din alu-platta som skall förhindrar läckage. Kan redogöra mer exakt hur du tänker och monterar. Ser att min kopia, ur förgasarhandboken är svårläst men i förgasarhandboken finns funktionen beskriven..., tror det finns en länk till handboken i min tråd.\L Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 28 Juni , 2017 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2017 Perfect Lasse303 :-) TACKAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.