Gå till innehåll

Läckande tak


Rekommendera Poster

Finns det något bra tips på hur jag minimerar inläckande vatten från takskarvar. Jag skall måla om taket, och tänkte om det fanns någon grundfärg eller så som har mer "fyllande" å tätande förmåga. Vill inte riva isär hela hardtop i detta läget. Utan bara göra det så bra det går.

 

Jag har en c202, precis skaffat den. Därför blir det många frågor 😜ðŸ‘

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en projekttråd för din bil så kan du få all hjälp på samma ställe och även lägga upp BILDER på vad du gör.

 

Sikaflex är nån tätningsmassa som verkar användas flitigt i karosseriskarvar. Ska även finnas en Biltema-variant (kanske billigare?).

 

Skrev jag att vi tycker om bilder?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skär väck gammalt  allt behöver inte tas väck men ny fästyta behövs och mossa sot och annat ska vara borta sen kitta om med något vulcande tätmassa jag köper det lite dyrare limtäta Wuhrt ( i plåtpatron ej det i plast som är mer mjuk kit) det vulcande använder karossbyggare märkesverkstäder och billackare , nackdel det härdar i tuben inom några dagar men detta går att undvika med att förvara använd öppnad patron i frysen. Jag köper mina från lokal bilhandlare.

 

Vill du ha tätfärg så använd utspädd body går även bra att spä ut i vanlig 2k färg, body tillskillnad från 2-k färg(billack) går att rulla och få snygg yta, välj dyraste bodyn som får riktigt torr yta tex PP eller Hagmans.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en projekttråd för din bil så kan du få all hjälp på samma ställe och även lägga upp BILDER på vad du gör.

 

Sikaflex är nån tätningsmassa som verkar användas flitigt i karosseriskarvar. Ska även finnas en Biltema-variant (kanske billigare?).

 

Skrev jag att vi tycker om bilder?

Har inte hittat bildfunktionen på mobilen ännu. Kanske bara funkar på datorn 😜

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valfritt, body mattas vill man ha blankt så i med någon färg. När man rättade till billigare sportigare jänkare på stenåldern och taken skulle ha snygg vinylstruktur körde jag någon gång med body och rulle, min c202 har en del body mixad färg blir elastisk tex båge, koffångare lycktkransar mm, taket har body men sen ett ytlager med 2k. , ytan kommer likna pulverlack.

 

post-5279-0-68340700-1501081072_thumb.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...