BravoMike Postad 30 Juni , 2018 Rapport Share Postad 30 Juni , 2018 Gentlemen Har 5 stk TGB30 som alle har kört fint de seneste 2 år. Jeg bruger dem mest til at köre studenter her i Danmark Jeg har kontrueret en manuel styrbox med kontakter til hvert gear. Har et problem med at den ene TGB nu kan köre fint uden problemer, men på et tidspunkt vil den falde ud af H3 = kraftig nedgearing hvorefter den kan gå i gearet igen = opgearing. Dette fortsätter den med. Den köre fint i alle andre gear bortset fra H3. Kan det väre magnetventilen /solinoden til gearet - hvordan tjekkes denne? Olieniveau er ok i gearboxen Det skal siges at der har väret meget varmt her i Nordjylland de seneste dage 27-29 grader. Gode ideer modtages med tak, da lastbilen helst skal köre med glade studenter - derfor er dette også skrevet tideligt på dagen og på dansk Tak for hjälpen Vh Bjarne Madsen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BravoMike Postad 1 Juli , 2018 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2018 Gentlemen (and ladies) Fejlen er lokaliseret. Stik til magnetventil 3 var defekt. Der sidder tre connectorer i stikket - den ene bruges ikke. på billedet ses to ben, når stikket adskilles - den 3. mangler. Den var rustet bort - der var kun ledningsklemmen og et halvt ben tilbage. Utroligt at en så fin (jätte bra) bil som Scania TGB ikke kan köra på grund af nogle meget små connectorer som sidder meget udsat på växellådan. Nu må de andre 25 adskilles og beskyttes. Vh Bjarne 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.