Gå till innehåll

Mitt Objekt: tgb 11 Sid,14


Gäst monkysa

Rekommendera Poster

Gäst monkysa
Alex' date=' för attan, Range Rover-kaross! Range Rover-kaross![/quote']

 

kunde jun varit fräckt, men eftersom riskokaren ska står på flaket så får de bli vanlig kaross, såå liten e ju suzukin inte PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Det har suttit en bensinvärmare bakom passagerarsätet på din civilare. Sån lux har inga miltärbilar.

 

asså tror pappa sa nått om de men de har node nog inte gått in än... så om ja inte ska bensinvärmare, hur många kablar behöver ja inte ha kvar?? npn som vet??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

ja, det är meningen att det ska bli så!  det finns ju en variant på tgb 13 där det är stora gröna saker i aluminium (vet inte till vad eller vad de kallas) som står på ramen (och sen är det antagligen något ovan-på-där) och det är 6 dunkhållare vid boggin och låda vid avgasrör samt en utdragbar låda.

 

iaf: vi har en tgb 13 (kan ta kort o visa imorgon o ja inte hittar en bild innan dess) som är sån, med aluminium grönt jox, och då är meningen att det ska bli en sån, fast 1 meter kortare ;D

 

kanske lite dålöigt förklarat, men det kunde ju varit värre.. :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst monkysa

Och där hade det gått ett år sedan senaste posten...

blev tvungen att på våren lägga ner projektet o satsa lite på skolan så att ja skulle komma in på den enda linjen som var nått att ha, dvs Fordon på vs (Viskastrand) kom in där och allt va frid å fröjd. *är* PDT_Armataz_02_02.gif. Men nu till en rolig grej:

 

 

 

 

Uppdatering 

 

 

har inte varit allt för bra med uppdateringen, men nu ska de flesta bilder jag har för tillfället in.

 

 

25708994.jpg

Anluftningen till bromsservona lossade.

 

 

 25708995.jpg

 

25708996.jpg

 

Parkeringsbromsen måste bort.

 

 

 

25708997.jpg

Instrumentbrädan åker bort den med.

 

 

25708998.jpg

El... blää för det.. men btw, fick MVG i betyg i El-lära på vs cool.gif. inte illa det

 

25708999.jpg

 

Som synes i fönstret är bilderna inte purfärska..

25709000.jpg

 

*utan blixt*

 

25709001.jpg

 

 

25709002.jpg

 

25709020.jpg

 

 25709024.jpg

 

 

Kopplingswiren loss från pedalen.

 

25709023.jpg

 

När det är drygt 2 meter (eller tom. mer...) mellan kpplingspedal och sprängkåpan, så är det svårt att dra in kopplingen med handen, så man får bort den från pedalen. Tur man har en hjärna som tänker åt en..

 

 

 25709025.jpg

 

 

25709029.jpg

 

Nu ska ratten bort.

 

25709018.jpg

 

Ska så småningom ta bort styrväxeln ink rattstång givetvis för att inte behöva lyfta hytten så långt.

 

25709031.jpg

 

 

25709026.jpg

 

Bort med pitman armen.

 

25709003.jpg

 

Dessa finns ej mer. de har blivigt kapade ph34r.gif hehehe också ett tillfälle då man helt enkelt var för kort...

 
25709004.jpg

 

 

Div. elkablar och slangarna till bakre värmepaketet (som jag inte ens ska ha) och magnetventil borta, menade demonterade cool.gif. Nu ser det bättre ut än innan iaf.

 

25709005.jpg

 

Föredetta kopplingar för lampor på diffpanelen.

 

25709006.jpg

 

K*Ken oxå...

 

25709007.jpg

 

Wiren som flyttar visaren till N, H eller L.

 

25709009.jpg

 

Jag tar bort (demonterar) växel-lalala när hytten är borttagen. Tror det blir enklast så. Altså lossar från hytten då.

 

 25709013.jpg

 

25709014.jpg

 

 

Delar till gas-agregatet (stava??)

 

25709032.jpg

 

25709030.jpg

 

Loss med panelen för varmluft och defroster etc.

 

25709017.jpg

 

Bort med gaspedal

 

25709027.jpg

 

Styrväxeln är borta för ett tag sedan och det börjar bli tomt i den nu.

 

25709022.jpg

 

Detta är en sån här bild där jag inte har en aning om vad jag tänkt på när den tagits... kan varit i samband då jag såg att ja inte har någon fläktkåpa..

 

25709028.jpg

 

Övre kylarslang.

 

 

Har öven fått bort pedalställ, choke-, handgaswire, gaswire, draget, värmare fram, etc... Säkert mer, men kommer inte ihåg. Kylaren är borta så när som ett stag från vaccumtanken till kofångaren, som inte heller är monterad längre.
monkysa2009-02-01 00:06:50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Det är lungt, behöver inte någon hytt då jag redan har 3 st. Och skulle jag behöva laga rosten på den... ja, då skulle rubriken på topicen nog varit "portalaxlar till salu"PDT_Armataz_02_11.gif

 

Jag har inte mycket kvar att lossa (kapa, slå av, bända, böja) innan hytten kan lyftas, bara 3 skruvar som håller en del kablar mot innerskärmen på hö sida, och sen det staget som sitter från vaccumtanken till kofångaren. den har givit upp i gängorna eller nått annat blää PDT_Armataz_02_08.gif.  eller om ja skruvar fast kylet igen och lyfter endå... hmm... eller vänta nu,,, det sitter ju en grej under kylet... den har ja fortfarande kvar.... får nog ta å fixa 11;an på sportlovetPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
Gäst monkysa

tam tam tam :)  ROMAN typ:

 

Har bara de sista bilderna, men men... iaf: Fick för en vecka sedan något slags ryck och gick upp vid 7 för att komma till garaget, och där stod det en sunkig å skitful orang... rostig 11bil... Travers å hyttskrället var av å mot förmodan om dess hållbarhet, tvingades jag använda vinkelslip för att få isär den.. nåväl... började sedan med evighetsarbetet att skrapa å fixa ramen... blääää men nu är de hyfsat i fronten iaf... dock inte målat än.. de kommer... tvätt ska ske snart oxå... fått bort 1/2 bladfjädrar... den var "kachgårnteålaga" (måste uttalas rättPDT_Armataz_02_05.gif) å sen kolla bromsar har börjats me... fixat lite allmänt nu... Å samtidigt så fixas de me moppen (en yamaha dt 50, som jag väldigt gärna vill sälja om ngn är intresserad?) sammtidigt, men nu har jag haft ett uppehåll på typ 2 år eller så... å 10 dec i år så borde de ju bli dess premiär tur?? aja.. målsättningen är att den ska bli klar :)

 

P8260011_704x528.jpg

 

P8260013_704x528.jpg

4 blad var av... de 3 understa och huvudbladet... svensk kvalitet ja... den vs rost 0-1... PDT_Armataz_02_11.gif

 

P8290017_704x528.jpg

På med rattstång etc för att förekla manöverering till tvätt PDT_Armataz_02_14.gif å ska e köras är ju Stötdämparfästet perfekt placeratPDT_Armataz_02_08.gifPDT_Armataz_02_07.gif. Bra jobbat volvo PDT_Armataz_02_02.gifhär är alla välkomna... PDT_Armataz_02_12.gifPDT_Armataz_02_14.gif hahaha

 

P8290020_704x528.jpg

tectyl å rost å skit försvinner mer och mer

 

Skulle åkt till Ullared idag egentligen... hur det gick ses här:

P8290035_704x528.jpg

Vi kom 1,5 mil hemifrån..  sen slut på brumm brumm...

 

Å extra pic på vägen hem :)

P8290022_704x528.jpg

 

Händer det något radikalt på (f.d) alusunken imorgon, så petar jag nog in en bild igen :)

 

 
monkysa2009-08-30 01:11:27
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Stötdämparna fram ser gröna å fina ut nu.. helt svarta innan, men endå fullt fungerande... tog loss de bakre med... helt stumma...

Lyfta:

52613_1250717716.jpg

 

Gick rätt smidigt.. efter att ha lossat kablar från fördelningslådan, generator, nått som satt på vaccum rör, start, temp etc etc etc... skulle varit bättre med mer snabbkopplingar...

 

50084_1250976607.jpg

Det rostiga (i centrum) visar slaglängden......
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst monkysa

Så.. en månad har gått, tur man går på en glidar skola, där läxor inte existerar (thank god for that (Y) )

 

Så Tänkte jag skulle dela med mig av det senaste på "alusunken" ..

 

P9300007_704x528.jpg

Byte av damask (höger sida ska bytas imorn)

Bladfjädrarna är slängda så nära helvetet dom kom (typ 5 meter från 11an..) och nu sitter det ett par något fräschare fjädrar på.

 

P9300022_704x528.jpg

Insida axelrör... Nån som har en tanke på vad som kan hänt här? repor, som delvis sträcker sig runt hela axelröret..? Inte spec ny vid axlarna, men vad jag kommer ihåg, så har det inte sett ut så här innan... Någon som har en tanke?

 

P9300031_704x528.jpg

 

Just det ja... ROST DÖDAR....

 
 kommer Nog en uppdatering imorn.. sen är det bara slaskjobber kvar... slipa slipa slipa, tvätta tvätta, grejja grejja... måla måla måla,

 

KÖRA KÖRA KÖRA!!!!!!!
monkysa2009-10-01 19:15:22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Hur länge har du kvar till körkortsålder Monkysa?

Antar att det inte går många dagar efter uppfylld ålder tills du sitter i en tgb å kör lagligt,, PDT_Armataz_02_44.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Hur länge har du kvar till körkortsålder Monkysa?

Antar att det inte går många dagar efter uppfylld ålder tills du sitter i en tgb å kör lagligt' date=', [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]

//Danne

körkorts ålder ligger om 8 månader och 8 dagar....PDT_Armataz_02_06.gif... 

 

 

fast då lär jag ju ha en bil å köra iaf PDT_Armataz_02_03.gif

 

Och ja, hehe har ju tänkt att ta den till skolan någon gång, och visa vad en riktig volvo är för ngt :) Troligen lite mer status att komma med den, än en standard 740.. PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...