Gå till innehåll

Höstträff på Trandum 2007


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Jag hade planerat det så bra med att åka dit. Men med fyra ungar under 5 år så körde det nog ihop sig denna gång.Kanske en chans på söndag innan flyget går från gardermoen. Dessutom har jag fått ett uppdrag att hiva ut icke betalande hyresgäster som bor tillfälligt i farsans kåk medans han bor utomlands.Jag var där förut å kolla och det såg ut som f-n.Skräpigt i alla rum även ute,kåken är på ca 400 kvadrat.

HaHa Angående Bjurbäcken att komma som 12:de bil i sumpspåret du menar,det misstaget ska jag inte göra om.PDT_Armataz_02_15.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Hej danne,min sambo peggy visste vem du var/är.Jag har ingen koll,jag tittade i skolkatalogen och det var många som jag inte hade en susning om vilka dom var.PDT_Armataz_02_36.gif

Tog en tur med tgb11 i dag,skulle tanka lite och när jag skulle stänga av motorn vid macken så ville inte bilen stanna den glödtände som bara den ,va tusan nu då tänkte jag.Folk titta på mig med konstig blickPDT_Armataz_02_15.gif,åkte vidare och då fick jag se att chokereglaget var utdraget lite.Aha ingen större fara som tur var.

En allmän varning,det är fruktansvärt mycket älgflugor i skogen nu märkte jag idag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Jag packar på fredagsmorgonen,, hinner inte före,

Kommer nog iväg vid 13tiden för då kommer micke med tatran så vi slår följe upp till trandum,

fasen,,,, måste hinna med glasbanken och konsum åsså,, mycke nu,,PDT_Armataz_02_04.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

PDT_Armataz_02_03.gifLäste Andreas reportage via en link här ovan men nu är den flyttad.

 

Instämmer helt med Andreas att Trandumträffarna är toppen. Men man skall ha klart för sig att HMK Romerike som arrangerar träffarna inte är en offroadklubb.

Det är en klubb för bevarande av militärfordon i orginalskick. Dock erbjuder dom mycket goda (kanske dom bästa) möjligheter till offroadkörning på så stora områden att det är lätt att köra vilse.

Kritiken att det inte fanns hamburgare och lapskojs (stavas det så) var du nog ensam om. Vi andra hade mat med oss.

Är däremot enig med dig om att klubbledningen borde göra något för att samla alla på kvällarna annars blir det uppdelat på mindre grupper.

Tycker också att du kunde ha nämnt att bland deltagarna fanns tre stycken Schwimvagen och två st. Kubelvagen. När såg du en Schwimvagen sist på en träff i Sverige?

Vill i sammanhanget nämna att Terräng Axel var där och sålde delar tillsammans med norska försäljare.

 

Fick kommentaren av en svensk deltagare: "Skall du inte köra offroad kunde du ju lika gärna kört hit med din Volvo 740".  Tycker att terrängbil.net skall vara öppen för alla. Som medlem i HMK Romerike sedan flera år skall jag framföra förslaget om gemensamma aktiviteter som t.ex. lägerbål.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
PDT_Armataz_02_03.gifLäste Andreas reportage via en link här ovan men nu är den flyttad.

 

Instämmer helt med Andreas att Trandumträffarna är toppen. Men man skall ha klart för sig att HMK Romerike som arrangerar träffarna inte är en offroadklubb.

Det är en klubb för bevarande av militärfordon i orginalskick. Dock erbjuder dom mycket goda (kanske dom bästa) möjligheter till offroadkörning på så stora områden att det är lätt att köra vilse.

Kritiken att det inte fanns hamburgare och lapskojs (stavas det så) var du nog ensam om. Vi andra hade mat med oss.

Är däremot enig med dig om att klubbledningen borde göra något för att samla alla på kvällarna annars blir det uppdelat på mindre grupper.

Tycker också att du kunde ha nämnt att bland deltagarna fanns tre stycken Schwimvagen och två st. Kubelvagen. När såg du en Schwimvagen sist på en träff i Sverige?

Vill i sammanhanget nämna att Terräng Axel var där och sålde delar tillsammans med norska försäljare.

 

Fick kommentaren av en svensk deltagare: "Skall du inte köra offroad kunde du ju lika gärna kört hit med din Volvo 740".  Tycker att terrängbil.net skall vara öppen för alla. Som medlem i HMK Romerike sedan flera år skall jag framföra förslaget om gemensamma aktiviteter som t.ex. lägerbål.

 

Nä igentligen är ju mat det minsta problemet. Det jag menar är att man som "förening" kan göra så väldigt mycket mer med träffen.... men det är bara markdnadsföraren i mig som pratar PDT_Armataz_02_07.gif Och jag vet väldigt gott från att ha suttit som ordförande i diverse föreningar att det är väldigt lätt att vara stor i käften' date=' en helt annan sak att få folk (inkuderat mig själv) till att ta tag i alla som då måste göras. Nu skall jag också nämna att jag noll koll på dom utmaningarna som föreningen eventuellt står inför, det kan gott vara att man har provat att knyta den sociala delen tidigare, men att det kanske inte var något intresse. För vår del så var det ju riktigt trevligt att få besök av både Myggen från MWF och föraren och kompisarna av Schwimvagen.

 

När det gäller att köra offroad eller inte, så är det ju inte bara det en träff handlar om. Själv har jag besökt träffen sedan 1997 och det är först på dom två sista åren som jag har haft eget fordon att köra med. Dom tidigare åren gick jag bara rundt och tittade på alla andra och tog del av gemenskapen. Så för mig är en offroad-träff en 50/50 mix... hälften körning och den andra hälften att träffa god kamrater och eventuellt nya.

 

PS !! Skall skriva lite bredare nästa gång Jonas [img']smileys/PDT_Armataz_02_15.gif[/img] lovar....

 

Andreas.E2007-10-21 09:42:05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...