Gå till innehåll

TGB 11 Pick Up


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Lade du märke till axelavståndet, om det verkade "11" eller om det verkade lite längre? Vägverket hade ett antal C304, alltså lite tyngre totalvikt "elvor" som pickup med en liten kran på - om nu alla hade det? - och dessa hade 253 cm axelavstånd i stället för C303/TGB11 230 cm. C304 har alltså funnits både som 6x6 med 230+105 cm axelavstånd och 4x4 med 253 cm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Skumma däck, förresten, skulle vara intressant att veta vad det är för några. Med hänsyn till dekalen på dörren skulle det vara regummerade BOSS. Får kika på om det finns nåt om det på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett bilen utan fått bilden på e-mail från en kille i Tyskland som undrar vad det är. Bilden är tagen i Lidköpingstrakten. Men den verkar längre än en vanlig tgb 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!
Skumma däck' date=' förresten, skulle vara intressant att veta vad det är för några. Med hänsyn till dekalen på dörren skulle det vara regummerade BOSS. Får kika på om det finns nåt om det på nätet.[/quote']

 

är det inte ett par vanliga super swamper TSL?

 

8ss-ts3.gif

 

Klistrade in bilden.

Erik
omega24v2007-07-31 22:50:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Kikar man på den gula ovan och jämför framstammarna och bakre sidostolpen på flaket, så ser de i mina ögon rackarns lika ut. Högst troligt samma standardflak från den tillverkaren som Vägverket beställde sina påbyggnader. Och längden? Ja, jag kan inte avgöra det. Men enligt uppgift var i alla fall Vägverkets bilar fyratonsvarianten, så det pekar på den längre hjulbasen.omega24v2007-07-26 20:59:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag kikade i "Volvos Lastvagnar under 60 år" som jag har i bokhyllan och bilden på den gula pickupen finns med där, fast med stödbenet och lemmen uppfällda. I det läget är den exakt likadan som den på beaus foton. Fotot i boken sägs föreställa en C304.

omega24v2007-07-27 15:04:40
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Jag tror herr omega24v är inne på rätt spår. Här är en sida ur "Volvo Light Cross-Country Truck Series - Owners Manual". Den men lång hjulbas stämmer väl med annonsbilden, tycker jag.

 

Edit: Ursäkta om någon får ta fram läsglasögonen... Ska ordna en bättre bild, men hinner inte nu. 

 

Volvo_Light_Cross_Country.JPG 

 
Fredrik2007-07-27 14:55:56
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har en bild på bakväggen på denna pick-up eller ännu hellre en måttskiss på hur stora rutorna är samt hur dom är placerade på bakväggen.

behöver detta till TGB 20 bärgaren,då vi ska ta hål för rutor bak för att se bättre.

Om nu ingen har en dylik bakvägg i lager men det är väl science fiction Tänkande

He He!!PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Har inte 20:n mittfönstret som sitter på 13-hytterna? Det ser man ju inget vidare igenom för all del, men det är i alla fall ett FÖNSTER. Själv har jag tänkt skära upp min bakvägg och sätta i sådana småfönster som sitter på sidorna bakom dörrarna.

 

Edit: Nu såg jag hur fönstren i pickupen ser ut...
omega24v2007-07-30 06:29:17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omega24v Vi hade samma tanke att sätta in dom små fönstren då det verkar som spanar fönstren på tgb 20 överedet är av samma storlek (dom har vi ju redan över 2st)men då såg jag ju bilden på pick-up modellen så det skulle vara perfekt ha få lite större fönster bakåt,samt att den skulle se mer (fabriks)ut.

Någon en skiss eller ett fotoPDT_Armataz_02_12.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter Förträffligt jag kan knappt vänta, gärna både foto och måttskiss

Tack på förhand!!PDT_Armataz_02_02.gif

ps:gärna ett kort innifrån också så får vi se hur man löst inredningssidan.

 

Ds:Detta måste vara Universums bästa sida här får man ju hjälp med allt...PDT_Armataz_02_11.gifPDT_Armataz_02_11.gifPDT_Armataz_02_12.gifPDT_Armataz_02_01.gifPDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kurtz
Skumma däck' date=' förresten' date=' skulle vara intressant att veta vad det är för några. Med hänsyn till dekalen på dörren skulle det vara regummerade BOSS. Får kika på om det finns nåt om det på nätet.[/quote'']

 

är det inte ett par vanliga super swamper TSL?

 

Nej det e inga skumma däck , inte heller TSL

Antingen  GOOD YEAR. eller VISKAFORS dom har samma mönster

båda tillverkade i sverige

Finns även Trelleborg . Michelin men med andra mönster.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 11 som jag välte baklänges med såldes till en snubbe i Kättilstorp,den såg ja 1 år senare som pickup med kran .gick för Vattenfall,han byggde om rätt många så....kommer inte ihåg va han hette,tyvärr.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattade jag rätt..

Köpte snubben begagnade 11 bilar och byggde om den till pickup med kran och reg bes .

Och sålde den till Vattenfall?

Du kanske har ett reg nr på den eller ett kort som man kan se nr på?

Intressant att kolla års mod efter bes.

 

För Vattenfall köper nästan bara Unimog med kran.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...