Gå till innehåll

fastkörning


Gäst mattias

Rekommendera Poster

Gäst mattias

Jodå visst fastnar det mycket vegetation i lasträcket och tar i mot träd ibland.Den satt på vid köp men jag har använt den som arbetsplattform många gånger.Dels vid reparationer  på uthusena m.m. och fruktplockning PDT_Armataz_02_23.gif så den har fått sitta kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Alla vet väl att volvo är självlagande,ge dom lite tid så ordnar det sig.Farsans BM 350 = min 1:a bärgare protesterade en gång pga felvänd kopplingsbyte,Servicehäftet låg på pergamentrulle.Vi skulle byta koppling ,ingen hade full koll,klöv traktorn,bytte koppling,ihop med allt,starta neeeeeej,resultatet var inte till fullo,bara att börja om,klyva traktorn,vända kopplingen,ihop med allt.phuu nu gick den gamle som en volvo igen,=vergangPDT_Armataz_02_22.gif Den traktorn var mitt insteg till terrängvärlden.För den locka ut mig på skogen.Hur började eran första offroad oskuld??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Det var förmodligen när man tog dakkan ut i skogen. Men jag fick faktiskt en C303 som leksaksbil när jag var typ 6 bast. Tror att det var en C303 möjligen en C202, blå med vitt kapell. Måste ha varit i samband med Paris- Dakar tävlingen -83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Lumpen där hade vi terräng körning med Dodge ram pickuper.Hade en bra

löjtnant som skulle instruera oss. Impad blev man, stod nere vid en väldigt

hög backe och tänkte detta kommer aldrig att gå.Vips var man uppe.

Vi hade en radio 11:a också men med den blev det ingen körning.

 

MVH Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spårare åt traktorer med älg eller timmer bakom sedan barnsben, sedan vart det blodad tand i lumpen i 11'an o sedan en del i jobbet o med en lssköpt utrangerad C303 tog det fart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...