Gå till innehåll

fastkörning


Gäst mattias

Rekommendera Poster

Hmm! PDT_Armataz_02_38.gif

 

Min oskuld togs när jag var 11-12 år. Min far var militär och tillika duktig skytt, varje år anordnade hans skytteförening â€Kanonträffen†utanför Boden.

 

Ena dagen var det banskjutning, då fick man som ung pojk springa med resultatlappar från markörvallen ner till tävlingssekretariat.

 

Andra dagen var det fältskjutning i markerna runt Bodens södra skjutfält. Min uppgift denna dag var att sälja dryck till törstiga skyttar, massor av drickabackar lastades in i en valp.

 

Sen bar det iväg på skumpiga vägar långt ut i skogen, det var en kompis till min far som körde. Jag minns hur spännande jag tyckte det var, så frågar mannen â€Vill du köraâ€, jag trodde jag skulle svimma av lycka…

 

Givetvis, svarade jag â€tufftâ€, mannen petade in lågväxel och gav mig lite instruktioner, inte minst tummarna utanför ratten… Så bar det iväg på härliga sandvägar till platsen jag skulle stå!

 

- Den dagen stod jag och sålde läskedrycker med ett flin från öra till öra! PDT_Armataz_02_11.gif

 

/Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...