Gå till innehåll

släpkärra efter 13


Gäst Daniel.L

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.L

ja det var ännu bättre det, jag tor det blir en sådan kärra tillslut, den är inte speciellt dyr och jag kan ha den till min caddy med om det behövs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjohej!

 

 

 

Åter vid datorn efter 4 veckors semester...

 

 

 

Var ute å körde en svensexa i lördags med min 13-bil. Efter den hade vi ett efterfordon i form av mobil vedeldad bastu. Mycket lyckat. Vi badade i alla fontäner i stan, dock max 20 km/h med folk i bastun. Det var lagom i stan. Det blev lite baksug i kaminen om man åkte fortare än 40 km/h, men annars gick det alldeles utmärkt!

 

 

 

DSC04665.JPG

 

 

 

DSC04528.JPG

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mohohaha... PDT_Armataz_02_07.gif

F#n vad Coolt Klas_B... 5 *****

 

Träffade några finnar för många år sedan som hade en vedeldad bastu i sin husbuss! PDT_Armataz_02_25.gif Jag hade ingen i min. PDT_Armataz_02_06.gif

 

- Gissa om jag var avundsjuk...

 

Bastu On /Lasse

 

Edit: Har något testat kronans bastutält?
Lasse2007-08-06 23:33:33
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev själklart avundsjuk när jag såg att det finns de som har vikter inskrivna på sitt regpapper.

Men eftersom det är första dan efter semestern och jag inte hade någon arbetsmoral ringde jag det militära bilregistret och kollade vad som stod i det. Där svarade glatt en trevlig dam (Karoline) att med den bil jag har fick man dra 2000 kg på kroken och det borde det civila bilregistret veta. Aha, tyckte jag och ringde dit. på det civila registret svarade de efter att ha kollat upp saken att "javisst, det står 2000 kg i det militära, men vi brukar inte skriva in det eftersom man bara får dra i max 30 km/h med krok." När jag frågade om det inte gick att skriva in ändå sa han att det var inga bekymmer. Och lovade skicka ett uppdaterat regpapper till mig.PDT_Armataz_02_11.gif Dessutom gjorde han samma sak för min 9033:a.

Mårten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst petewedi
Att byta drag är inget problem jag har monterat kula och behållit kroken på både min c303 och 1111a då fick jag 2500kg drag vikt på kulan och 1500kg på kroken jag köpte en kula till vw transporter passar i orginal hålen på bilen satt sedan en u-balk neråt där jag satt kroken. eftersomm 1500kg är gränsför hemmabygtdrag så får man inte mer på ubalken där kroken sitter men kulan är godkänd för 3500kg så jag fik 2500kg på den vilken bilens max dragvikt är enlikt bilprovningens papper över dessa bilar. väl hemma så är det bara att byta plats på kroken och kulan. kulan kommer lite högt annars för att passa till vanligt släp

 

Kan du ta det igen, hur det egentligen gick till att få 2500 på kula? Hade du kulan monterad på u-balken samtidigt som kroken satt kvar ovanför när du var på besiktningen? Kulan för VW, var den ny med monteringsanvisning som visade att den skulla palla 3500? Vilken leverantör av VW-kulan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släp_MT301_AML4.jpg

 

Det här obromsade släpet får jag köra med i 80 km/tim efter mina militärbilar. Bilarna har arméns dragkrok och släpet ögla.

 

Till en civil privatbil med kula som drag har jag köpt för länge sedan på Kvibergs överskottslager en "mojäng" som förvandlar kuldraget så att jag kan dra släpet även efter min civila bil. Släpkärran har jag besiktigat flera ggr omväxlande dragen av militärbil eller civil bil. Bilbesiktningen har aldrig haft några invändningar och tycker anordningen som förvandlar kulan till ögledrag mycket smart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...