Gäst Karl XI Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2007 Tackar. Mvh Arnberg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst petgus Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 En bild på motornsfläktkåpa, tank och kompressorn Här är kompressorn sedd från andra sidan och monterad i bilen Här är Kompressortank (från Rustas 499 kronors kompressor) och lite blå slang från biltema Resultat efter att provat lite: Kompressorn inställd på att ladda upp till 6barMotorns automatiska varvtalsjustering är inte i funktion så en person måste gasa lite annars går allt på tomgångMutterdragare fungerar att användaFylla ett 37" däck från 0.9 till 2.0 tar 1.12minuterStarta motorn kan ta tid och sätta nerverna på prov och generera svordommar Efter att i natt fyllt 3däck och nästan klar med det fjärde sprack utgående slang från kompressorblocket när den blivit för varm. Komprimerad luft blir jäkligt varm, kanske skulle man haft en liten rörbit första biten från blocket? Summering: Ett budgetprojekt som fungerar sådär. Inverter och använda den inköpta elkompressorn som den är är nog ett snabbare och smidigare alternativ :-) Ska se om det går att få ihop rusta kompressorn med en 12v motor så kan det blir riktigt snabbt och bra och nu när biltema säljer 100A generatorer till bra pris ska det nog gå att driva det. Nackdelen är förstås att bilmotorn bör köras samtidigt, men det är nog större möjlighet att man får igång en trilskandes B30 snabbare än en Briggs & Stratton från 1942 :-) //Peter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Seglarn Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 Sannolikt bättre att om möjligt slippa extra motorer som tar plats o väger. Själv har jag dock funderingar på att få tag i ett mindre elaggregat som inte väger så mkt. Har ett Honda nu, max 300 watt. Söker ett ngt större för att kunna få både 230 o 12/24 volt för olika ändamål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 varför inte ta en liten vacumpump vissa bilar hade vanliga kompressorer till vacumpumpar och man tog istället vacum från kompressorns insugsidan, ska se om jag har en liggande så kommer bild, ville man frikoppla den så den inte friblåser då pluggar man bara vacumsidan. den jag använder nu på min 202 är ganska liten men från tidiga peugoter där fanns en större riktig kompressor remskivan var ca 10 cm i diameter och hela kopressorn var mindre än än generator detta var en helt vanlig kolvkompressor med oljefyllt vevhus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Liten smidig vacumpump eller kompressor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Seglarn Postad 10 September , 2007 Rapport Share Postad 10 September , 2007 Bra tips!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jag har en "moddad" york F210R acc pump som hamna i valpen mest så man kan köra med mutterknackare när man är på tävlingar me trial bilen o något rasar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Härligt att du har hittat hit Hasse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Det är ju nästan ett krav när man har en valp, en tgb 11 "utan axlar" och snart en valp pickis på gården Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.