Gå till innehåll

13 skåp till vad????


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.H.

vad har detta skåp används till? fler som har likadant skåp? någon som sett fler tretton med sådant? det verkar används som verktygs skåp och skåpet har varit larmat, det satt även en elsentral höger fram på skåpet kraftiga ström kablar till taket, enligt han som käner killen som köpte denna tretton så satt det någon motor med elverk uppe på taket på min hytt. är det någon som vet vore det skoj att få veta! jag har iaf inte sett fler tretton bilar med likadant skåp.

 

DSC00201.JPG
Daniel.H.2007-08-19 12:35:27
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Undrar om det inte är ett sådant vi diskuterat förut i någon tråd, kan vara till mobila tele, radio eller radar master då har de en liknande skåp som även skall vara avstälbar, det kan förklara både att det sitter ett elverk i den för de lär ju vara självförsörjande på el och kablarna till taket, masten stog monterad brevid om jag ej mins fel.

Detta är bara en spekulation från min sida.

Mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
Undrar om det inte är ett sådant vi diskuterat förut i någon tråd' date=' kan vara till mobila tele, radio eller radar master då har de en liknande skåp som även skall vara avstälbar, det kan förklara både att det sitter ett elverk i den för de lär ju vara självförsörjande på el och kablarna till taket, masten stog monterad brevid om jag ej mins fel.

Detta är bara en spekulation från min sida.

Mvh Hasse

[/quote']

 

jag har tänkt dom banorna me! men tittar man på bilder på ett sådant skåp som användes för det ändamålet så är dom inte alls lika. min fundering är om det är något spec byggt skåp alla verktygs utrustad med elverk och allt, finns vid bakdörr inne på golvet ett fäste för utdragbart skruvstäd. fram till soffa med fikabord i mitten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
Det är så som Hasse skriver: http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=1551

 

Men vad gör den på ditt flak Daniel ? PDT_Armataz_02_39.gif

 

 

 

finns heller inga tecken på att det suttit stödben eller liknande på detta skåp. samt att det finns inte mycket till elektronik inne i skåpet vilket det borde gjort om dom vart radio nissar.

 

ja du andreas vad i all världen gör skåpet på mitt flak!? PDT_Armataz_02_07.gif kan man ju fundera på!

 

 DSC00212.JPG

men det börja att passa bättre och bättrePDT_Armataz_02_02.gif
Daniel.H.2007-08-19 12:34:46
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Det är inte hytt 2611. Den saknar containerfästen, ser ut som vanliga hytten men utan fönster men 2 kedjelådor. Säkert en prototyp eller ombyggd. Kronan har ju verkstäder och hade väl obegränsat med tid och resurser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Lägg dessutom märke till att taket på Daniels skåp är helt platt, inte välvt som på de ambulans- och radiobilar som i alla fall jag hittills sett. Nån skojig civil husvagnstaklucka var det med, eller kommer jag ihåg rätt Daniel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
Lägg dessutom märke till att taket på Daniels skåp är helt platt' date=' inte välvt som på de ambulans- och radiobilar som i alla fall jag hittills sett. Nån skojig civil husvagnstaklucka var det med, eller kommer jag ihåg rätt Daniel?[/quote']

 

jodå du kommer ihåg rätt! fast skojigPDT_Armataz_02_10.gif? hihi

ingen som kommit med garanterad fakta än då... hmm borde ju finnas någon som vet eller sett den i bruk? aja jag väntar med spänningPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

det har suttit ett elverk uppe på trettonbilens tak hur vet jag inte men enligt upg så har det gjort det. och med tanke på kablarna så stämmer detta, bilen har gått i Halmstad va det verkar. men varför de byggt detta spec skåp är jag nyfiken på. 95står det att det är bytt till spec skåp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

När jag var och tittade på skåpet hos Daniel ikväll så måste jag säga att det är misstänkt likt bottendelen av ett originalskåp, fast originalskåpets stålprofiler, frigolit, masonitskivor och aluminiumplåt i väggar och tak är ersatta av kraftiga isoleringsskivor ca 5 cm tjocka med aluminiumprofiler som hörnbeslag. Kan det tänkas vara den enda i sitt slag i hela Försvarsmakten? Egentligen inte omöjligt. Frågan är var elverket suttit. Det finns inte ett enda rimligt spår av fastsättning.

 

Är det nån som haft koll på vad som hänt runt Halmstad Garnison och kanske sett bilen?

 

Jäkligt fräck träffcamper kommer det bli i alla fall! PDT_Armataz_02_43.gif
omega24v2007-08-20 22:12:51
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

 

Jäkligt fräck träffcamper kommer det bli i alla fall! PDT_Armataz_02_43.gif

 

huga! sakta i backarna!!! vi hoppas på att det blir det jaPDT_Armataz_02_14.gif haha.

funderat på många olika inreddnings möjligheter under tiden jag svetsat och förstärkt det som kapatsbort. finns många lösningar! bara tid och ork finns.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

vilken tur att jag inte kan ett enda ord engelskaPDT_Armataz_02_40.gif ligger ju redan bild på hur långt jag kommit. och hur det ser ut för att försöka få fart va det använd som med mera med mera.. känns inte så aktuellt med bilder än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

j.gifPDT_Armataz_02_23.gif

 

Som sagt tror jag det blir bra det där, ett rejält skåp som tål lite styrk också. Om man ska jämföra med min camper är den sistnämnda så klart redan genomtänkt, färdig och praktisk på många sätt, men bygga på militärskåp är att föredra om man vill ha med sig grejorna en bit in bland träna. Det behövs nog inte många kraftigare grenar förrän campern är demolerad, men det ska nog mer till med gröna grejor...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

hahaha ja en viss skillnad, det går åt mer bränsle haha. ne men kanske slipper kondensvatten att köra huvudet i när man vaknar med ett ryck för att man tror någon försöker gasa ihjäl en med bensin hahaha

Fasiken Daniel... blir ju rena Hilton Inn jämfört med att slagga under en pressening på flaket PDT_Armataz_02_44.gif Nice !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Daniel.H.

DSC00336.JPGDSC00329.JPGDSC00327.JPG

DSC00335.JPG

 

Okey en liten uppdatering.. stödben nästan klara (användbara), värmare monterad (användbar), säng monterad 120x174 jag är ca 170 funkar med andra ordPDT_Armataz_02_02.gif 

summering: mycket återstår! hoppas det blir bra när det är klart just nu är jag inte jätte nöjd men vi får se hur det blir, huvudsaken är att jag hinner göra så pass mycket med skåpet att det går o sova i det i år!PDT_Armataz_02_14.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...