Gå till innehåll

Bra eller dåligt


Gäst Jeep

Rekommendera Poster

Gäst petewedi

Precis.

 

Jag har själv börjat med BE-kort för att det är bra att ha. Kollar lite efter en billig andrabil som får dra runt 3 ton men det verkar bara vara Range Rover och de rostar ju så in i h-e.

 

Nåt tips på nån modell att titta efter som tungdragare för B-kort i 30' klassen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 13rätt
Hej Olof

 

Jag kör 13:on bilen på släpkärra till träffarna så jag kan inte lasta på så mycket mer vikt' date=' kanske ~100 kg till annars blir det överlast på släpkärran.

 

Det där med alternativ 2 att kapa bort ~20 cm på varje sida av av bakre kofångare är ett möjlighet men det bär emot att kapa i 13:on bilen. 

 

Jag har ändrat mig,  tänker inte göra bilen bredare så jag ska fundera vidare

 

Olof, har du funderingar på att montera portalaxlar på Jeepen eller ska du köra med TGB 13 istället.

 

 

Mvh Rune M
[/quote']

 

Vad dumt att jag kastade bort en bakstötfångare härom veckan. Den hade ju du kunnat ha för att bygga tillbaka till original. Det blir med stor sannolikhet portaler på Jeepen. Axlarna ligger i garaget. Ett av alla problem är att framkardanen bara är sidoflyttad ca 110mm på axeln, den kommer ta i automattråget. Men jag tror det löser sig på nåt vis. Jag har en 13 kvar som "vinterbil".

 

// O
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...