Gäst Daniel.L Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Men jag har alltid undrat varför han kostar på sig att ha 36kg reservhjul på taket. hehe jo det blir mer sport då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Älvan Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Är ju ingen hacker så får ju inte upp bilerna men här är en länk. http://www.pixbox.se/pic_show_id16760711.html Efter en del letande hittade jag en rubrik bredvid bilden i länken, där det gick att länka bildadressen hit. Mvh Erik omega24v2007-12-05 13:49:36 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Frenzy Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jaha, för att få denna "kännedom" om fordonet är det väl bara att köra tills det välter eller? Vad tål bilen, blir det sopor av skåpet, krossad hytt, sne ram, osv? Mest är jag väl rädd att råka sitta med armen coolt ut genom fönstret eller nå´t. Naturligtvis chansar man inte i något stenröse, utan mjukt gräs ska det vara isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Skulle tro att ett dike med en slänt på mot sidan som tar upp fallet skulle vara lämpligast att använda sej av om man absolut måste prova, samt en låg hastighet . eller någon som är med och håller med en stropp/wire så man inte lägger sej helt på sidan utan bara utforskar vart gränsena går. Kan ju säga så mycket som att det kan räcka med att ha hjulen fel mellan gångerna man kör på samma sälle för att man skall välta eller inte, går det med framhjulen rakt så är det inte säkert att det går med dem vridna åt något håll, det på verkar mer än vad man tror, det har då min erfarenhet som maskin och förare av massor av fordon visat, jo jag har rullat med maskiner där det gått att köra med raka hjul men sedan stått stilla och vridit ratten åt fel håll och tippat hela maskinen, så den principen borde gälla även våra bilar, ni som har kört midje styra maskiner typ skotare har nog även upplevt den omöjliga situationen där man kör in i ett läge som gör att man håller på att tippa och det hjälper inte att backa och ta samma spår tillbaka utan man välter då med kan vara väldigt trixigt att komma ur. likanade situationer förekommer på hjulstyrda fordon i bland där det gäller att tänka sej för ordentligt vilket håll man vrider hjulen och om man skall fram eller bakåt, Hur man kommer ur dem finns inget facit på det är olika från gång till gång och det är nog bara erfarenhet och försiktighet som hjälper så träning i sådan situationer kan vara lämpligt i säker miljö och under kontrollerade former. Mvh hasse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Älvan Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Tack för hjälpen Erik! De tål ganska mycket och brukar köra efter läran om att den inte välter så länge man inte bromsar, alltså ju mer lutning ju mer gas........... Enkelt. Och när man vält så har man gjort det med stil. Ingen kommer ihåg en fegis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.