Gå till innehåll

diffbroms


Gäst valplinus

Rekommendera Poster

Vet du vart/hur man shimsar in lammellerna med denna plåtbit eller shims?

*Frågvis* PDT_Armataz_02_22.gif

 

Du lägger det "under" lamellerna. Jag är dålig att förklara' date=' men när du skruvat isär förstår du, går inte att göra fel.[img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]

Säg inte det, säg inte det...

Jag är självutnämnd, legitimerad expert på att göra fel PDT_Armataz_02_15.gif

 

Tack för svaret i alla fall, återkommer när jag vill köpa ny diff PDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet om man törs dela på klumpen utan att det tex flyger fjädrar elr nåt liknande? PDT_Armataz_02_18.gifmenar alltså bakklumpen!

Det enda som flög för mig' date=' var själva diffklumpen då jag försökte lossa den.

Enligt uppgift behöver man ett verktyg för att spänna isär diffhuset, det saknade jag varför jag tänkte att isär kommer det alltid om jag pillrar litegranna på skruvarna där.

Men inte då, trots milt "våld".

Däremot lossade hela diffklumpen då jag för ett ögonblick tittade bort, och ramlade ner på det välgrusade garagegolvet [img']smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt Wallys att man behöver ett vektyg att spänna ut kardanklumpen med. Annars går det inte. Det rör sig nog bara om några 100 dels mm. Jg gjorde ett verktyg av plattjärn mutter och gängad stång. Ingen skönhet, men fungerade bra.

 

PB130112aa.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...