Gå till innehåll

Bw35 vs Bw55 automatlådor


Gäst Wallys

Rekommendera Poster

Så fort jag blir frisk skriven och  bilen kommit in i garaget för ombyggnad / renovering PDT_Armataz_02_10.gif   då kommer måtten på adaptern och drevet....jag kör med 740 "aw71" automat på min trialbil och det kan jag rekomendera till valpen med,  den är ynka 7-8 sc längre än Bw55. Fördel?  japp 4 vxl, bättre förbrukning......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Gäst kurtz

fixar auto lådorna värmen . monterade en sådan låda för ca 4 år sedan.

Men har ej kört den ännu. Manuella lådan funkar ju bra den oxå.

Någon som kör med Auto BW?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!
fixar auto lådorna värmen . monterade en sådan låda för ca 4 år sedan.

Men har ej kört den ännu. Manuella lådan funkar ju bra den oxå.

Någon som kör med Auto BW?

 

 

oftast så brukar man montera en oljekylare. Jag har en stor oljekylare på min bw65.

 

 

förresten, jag har en Valp med Rover V8 + BW65 automatlåda + original fördelningslåda och nu när jag lägger i högväxeln så vill den inte driva framåt, man kan ha full gas men inget händer??

när jag har lågväxeln i så måste man ibland pumpa på gasen för att den ska driva framåt, och när jag står t.ex i en brant kulle så orkar den inte köra upp. Då blir det samma grej som med högväxeln.

 

Oljan är röd och fin och det finns tillräckligt i, är det lamellerna som är slut? Var hittar jag delar till en BW65? 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dan_B

Bw 35 är enligt min mening bättre än 55an har haft ett helt gäng volvo personbilar med automat och min bw35 har väl gått ca 10000 mil utan att ha sett ett oljebyte....  Vidare kan det väl inte kosta många kronor att renovera en bw35? Den är väl ganska basic i uppbyggnaden. om en adapter är så dyr som 5100 kan du få köpa en hel 240 med låda billigare än så PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests

Bw35:or hittar man ju inte.......55:or är lika sällsynta......så en hållbarare AW71:a är ju att föredra då den har över-vxl  som man kopplar in när man vill ha den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...