Gå till innehåll

Hemskt oljud


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Jo det är det jag är inne på just nu och jag undrar om det är något ställe som är vanligt att det läcker på? Jag har alltså en en 903 -62 med en icke modifierad B18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Remspray är jävulens påfund!

 

Jag har skruvat med en bil där ägaren använt remspray' date=' och det gör jag aldrig mer om. Tjära och fjädrar måste vara enklare att tvätta bort, än remsprayen.

[/quote']

 

Instämmer helt. Hade en gammal båt med inombordare där remmarna slirade och jag provade med remspray. Men det blev bara skit. Den remmen vi bytte till senare var lite till åren. Den var torr som bara den men inga sprickor men vad bra den var! Har man problem är det byte som gäller!
petewedi2007-11-13 22:18:06
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste varit en dålig sort... använt CRC och på rätt sätt... inga problem.

 

Remspray -i alla fall CRC fungerar utmärkt OM man använder på rätt sätt som jag skrev tidigare... det måste bl.a få torka innan man startar...dvs med motorn igång samtidigt som man sprayar och varvar är ett utmärkt sätt att grisa ned allting på... PDT_Armataz_02_10.gif

 

(nu brukar jag själv spruta LITE på tomgång och sedan släcka motorn och vänta... är lite lat så jag låter tomgången fördela remsprayen... tycker inte att det grisar ned då jag enbart sprutar LITE -det behövs inte mycket)
s-os2007-11-14 09:45:06
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ELLER.... Så kan det vara så att bulten, som håller fast den justerbara metallbiten mellan generatorn och motorn, fattades där den metallbiten ska fästas på motorn!

 

 

 

Tack Mårten för telefonsupporten. Det var en 5/16 på 25mm lång som ska sitta där.Teddan2007-11-14 22:41:27

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju hjälpa mot en slak rem. PDT_Armataz_02_02.gif 


Den bulten var borta på min också men tyvärr kommer inte mitt oljud från remmen eller något som den driver.

Sorry inget ändrat skulle ändra min post, men var för snabb och missade att jag var på din och skrev PDT_Armataz_02_15.gif
Mvh Hasse
H.Hansen2007-11-15 09:22:54
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...