Gå till innehåll

Snorkel


Gäst robban.f

Rekommendera Poster

Snorkel, ingen dum idé kanske. Det har ju provats förr, http://video.google.com/videoplay?docid=3725679375719284185&q=6x6 ... se bara upp så du inte kör på dom stackars sjöjungfruna. Cyklop rekommenderas... kanske läge att utföra testerna i Florida, liiite trevligare vattentemperatur där...

 

 

 

// KlasKlas_B2006-11-03 08:46:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Takräcket kommer från mitt jobb Mont Blanc. Vi tillverkar såna prylar.

Korgen är Originalkorgen till Hummer H3. :-) Även den tillverkas av oss. Jepp, det är Alu. smiley36.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Beträffande Klas snorkelfilm: Kolla för övrigt filmrullarna som "dyker upp" smiley36.gif i högermarginalen, bland annat en chassi-ren 13 med vikter, snökedjor och kravlar i packsnö. omega24v2006-11-03 09:28:39

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Snorkel för inluft är en sak... men hur är det med avgaserna ? Skall man djupt... behöver man inte leda dom upp över ytan också, för att slippa eventuella problem vid motorstopp ?

 

Jag har aldrig varit specielt djupt med min 11:a... men jag badade en Passat en gång... och det gick j*vligt dåligt, specielt när det inte var min egen... utan chefens smiley13.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Jag har aldrig varit specielt djupt med min 11:a... men jag badade en Passat en gång... och det gick j*vligt dåligt' date=' specielt när det inte var min egen... utan chefens [img']smileys/smiley13.gif[/img]

 

 

*asg*smiley32.gifsmiley36.gif Hurr f**n lyckades du dränka en Passat?? smiley4.gifsmiley36.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

smiley36.gif

En på jobbet här har badat sin Golf VR6. Och det var inte djupt. Blubb - KRASCH!!! var ungefär den sång som den handlingen avgav. Flera vevstakar gick visst av och gjorde hål i blocket och om jag minns det hela rätt ska även kamtransmissionen fått stryk av den misshandeln, vilket lett till ett flertal krokiga ventiler också.

 

När jag hört den historien drog jag mig till minnes var luftintaget sitter på Omegan - ungefär 4 dm ovan mark. Det behävs nog inte mycket djup för att åstadkomma en svallvåg som dränker maskin. Bara att hoppas den gången man klantar sig, att luftfiltret sätter igen omedelbums och korkar igen.
omega24v2006-11-03 13:48:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst wackerberg

jag ska inte skratta för jag gjorde lika dant med morssans gubbes bil. han blevsmiley35.gif o inte blev det bättre när jag sa att han inte behövde byta sitt dåliga bilbatteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
 

*asg*smiley32.gifsmiley36.gif Hurr f**n lyckades du dränka en Passat?? smiley4.gifsmiley36.gif

 

 

 

Tja....denna blir lång.... och när du läser den, så kom ihåg att jag var 18år.

 

 

 

Det började med att jag skulle få lov att sälja chefens Passat, sedan

jag hade lite kontakter på det området. Men för den tiden så skulle jag

bara låna den, och ta en snabb tur ner till Göteborg centrum med en

kompis.

 

 

 

Så vi åkte rundt lite och såg på brudar och hade det ganska trevligt.

Men så lyckades vi reta upp 5 killar i en Range Rover och dom var inte

glada över det... så med lite mer en grundgas bar det av genom centrum

och bort mot Järntorget. Range Rovern hängde med ganska bra genom

svängarna, och dom blev surare och surare... lite innan Järntorget så

täntke vi skaka av dom genom Rosenlund. Precis när vi kom mitt på bron

så fick min kompis en god idé att vi kanske skulle skrämma dom lite med

att bromsa hårt.

 

 

 

En kanon idé... not... en Passat stannar ganska lätt på blött

underlag.... en 2 tons Range Rover gör inte... *SMACK* så satt den inne i baksätet på Passaten... min "chefs" Passat.

 

 

 

Det gick bra med alla... killen som körde Range Rovern var super nervös

för det var nämligen pappas bil. Jag var nervös för att det inte heller

var min bil... och i tillägg så skulle jag ju sälja den för en god

summa pengar. Killen i Rovern tyckte jag skulle fylla ut en

skadeblankett så att försäkringen kunde fixa Passaten, på Range Rovern

var det bara ett extraljus som fick sig en tryck, men sedan jag hade

planer om att arbeta lite längre hos min chef så jag att det var ok,

ville inte gärna blanda in han i detta.

 

 

 

På vägen hem så körde vi på en liten mindre väg sedan bilen var allt

annat än ok av ordningsmakten till att framföras. Lite längre fram så

hade en sjö gått över sina breddar och tatt lite av vägen... det såg ju

inte så farligt ut, så vi tänkte att det skulle gå bra att puttra

igenom översvämningen. Det gjorde det också, fram tills vattnet gick

över hastighetsmätaren och resten av panelen, och vi var tvungna att

läma fordonet genom fönstren..............

 

 

 

För att göra sagen kort.... det slutade med att "jag" köpte bilen till

ett ok pris. Chefen fick aldrig redan på vad som hade hänt med bilen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andreas.E2006-11-04 00:05:54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste några reglementen för tävling, där såg jag att det är förbjudet att ta luft innifrån bilen med snorkel. den måste "suga" utifrån. Så har du tänkt att tävla med den så kan jag tänka mej att du bryter mot reglementet. Det är väll en säkerhets detalj om du skulle ha passagerare där bak, för mycket gaspådrag kan medföra att passagerare ofrivilligt sugs in och fastnar i luftfiltret..smiley21.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Då är det bäst att jag sätter ett galler framför insuget, så mina kompisar slipper trängas nere i filterburken, efter att dom sugits in där....

 

smiley36.gif

 

Nädå, det skall inte sugas luft innifrån bilen, det blir sånt otäcks drag i nacken då. Det skall svetsas på ett litet rör uppe på takluckan.

Nån tävling lär det inte blir för min del heller, så seriös är jag inte.

Men tack för tipsen.

 

Åter igen: Kul att ni gillar filmen.

Den 25/11 är det åter klubbträff med Borås Jeepklubb.

Så jag vågar nästan lova att det blir en ny film snart.

 

// Robban

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bada bilen, vi hade en liten incident på jobbet för några år sedan. Det hade grävts en hyfsat stor grop och jordhögen var bortforslad...den var väl i vägen av någon anledning...det regnade ganska hårt och gropen vattenfylldes...såg bara ut som en pöl...och givetvis var det någon som körde ned i den...lyckligtvis var den inte så djup och nog bred så de kunde få upp dörrarna och ta sig ut...halva bilen stack upp ur "vattenpölen"...såg komiskt ut och det blev en del skämtande om stirling-motorer och u-läge....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det på minner om en bil tur över sjön storsjön i sandviken en vinter för några år sedan, jag och en kompis hadde varit ute på en fiske tur och skulle åka hem jag hadde vid tillfället en gammal volvo 245 som jag rustat upp, och det blev lite sent så vi bestämda att ta gen vägen över sjön, ungefär halv vägs över började det snöa något fruktansvärt vi hadde bara sikt på ett 50 tal meter, men jag hadde tagit rikte på en rak linje över sjön så vi trodde att om jag bara höll en rak linje så skulle vi komma fram ungefär där vi kunde åka upp på land, men efter en stund kollade jag på km räknaren och konstaterade att vi hadde åkt allt för långt, så då vi inte riktigt viste var vi befann oss bestämdes att vi skulle vända och följa spåren tillbaka, sagt och gjort vi vände och börja köra efter spåren men det tog inte lång stund fören dom försvan helt framför oss . och vi var helt vilse. Men så lättade snöfallet lite och vi såg några lysen på den sida som land skulle vara på, så jag styrde in mot lysena och en koll på km räknaren, vi hadde kört tillbaka därifrån vi startat trodde jag, men ack så fel jag hadde det visade sej att vi hadde kommit till sanviken men på fel plats, och just där blev det ett öppet drag brevid en ö och jag höll ca 50 km/h, då vi såg att det var öppet vatten 50 meter framför oss, då jag insåg att vi inte skulle hinna stanna eller svänga undan skrek jag åt kopisen att öpna fönstret så vattnet skulle kunna komma in och vi ut, sedan ett plask och bilen låg i vattnet , av någon anledning som jag ej viste då sjönk inte bilen helt utan stack upp så taket syntes lite, så kom vi oss ur och klätrrade upp på taket och tog oss tllbaka till fast is, det blev en kall tur mot land då det både blåste skapligt och vi var blöt från topp till tå, väl i land visade det sej att vi missat uppfarten från sjön med några km men vi hadde närmare att gå hem. dagen efter lånades en stor winhc och med motorsåg, borr ett rör och några stroppar åkte vi ut till bilen ett hål borrades i isen en bit bort där den var tjock nog och så sågade jag upp två rännor i isen och fick bada igen för att kopla på stroppar på draget på bilen, då upp täckte jag att den stog och balanserade på en sten i vaken, där av att den inte sjönk helt, sedan winchades bilen upp på den ramp som isen jag sågat loss bildade. det gick ganska smärtfritt och bilen bogserades till ett garage där den plokades ur och motorn tömdes på vatten. två veckor senare hadde allt torkat och bilen kunde köras igen. men efter den dagen kallades den av alla kompisar för ubåten, tyvär hadde lokal tidningen varit där och fotat och på bilden syntes nummerplåten, den bilen var inte lätt såld kan jag lova. men huvud saken var ju att jag och kompisen klarade oss och att jag slapp böter för förorening av vatten. mvh hasse smiley1.gif

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...