Gäst tobias Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 en fråga till Robban var har du fått tag i takräcket det ser lätt ut alu? mitt gamla vägde 200kg inte bra ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Klas_B Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Snorkel, ingen dum idé kanske. Det har ju provats förr, http://video.google.com/videoplay?docid=3725679375719284185&q=6x6 ... se bara upp så du inte kör på dom stackars sjöjungfruna. Cyklop rekommenderas... kanske läge att utföra testerna i Florida, liiite trevligare vattentemperatur där... // KlasKlas_B2006-11-03 08:46:48 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst robban.f Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Takräcket kommer från mitt jobb Mont Blanc. Vi tillverkar såna prylar. Korgen är Originalkorgen till Hummer H3. :-) Även den tillverkas av oss. Jepp, det är Alu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Beträffande Klas snorkelfilm: Kolla för övrigt filmrullarna som "dyker upp" i högermarginalen, bland annat en chassi-ren 13 med vikter, snökedjor och kravlar i packsnö. omega24v2006-11-03 09:28:39 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Snorkel för inluft är en sak... men hur är det med avgaserna ? Skall man djupt... behöver man inte leda dom upp över ytan också, för att slippa eventuella problem vid motorstopp ? Jag har aldrig varit specielt djupt med min 11:a... men jag badade en Passat en gång... och det gick j*vligt dåligt, specielt när det inte var min egen... utan chefens Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Jag har aldrig varit specielt djupt med min 11:a... men jag badade en Passat en gång... och det gick j*vligt dåligt' date=' specielt när det inte var min egen... utan chefens [img']smileys/smiley13.gif[/img] *asg* Hurr f**n lyckades du dränka en Passat?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 En på jobbet här har badat sin Golf VR6. Och det var inte djupt. Blubb - KRASCH!!! var ungefär den sång som den handlingen avgav. Flera vevstakar gick visst av och gjorde hål i blocket och om jag minns det hela rätt ska även kamtransmissionen fått stryk av den misshandeln, vilket lett till ett flertal krokiga ventiler också. När jag hört den historien drog jag mig till minnes var luftintaget sitter på Omegan - ungefär 4 dm ovan mark. Det behävs nog inte mycket djup för att åstadkomma en svallvåg som dränker maskin. Bara att hoppas den gången man klantar sig, att luftfiltret sätter igen omedelbums och korkar igen.omega24v2006-11-03 13:48:43 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst wackerberg Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 jag ska inte skratta för jag gjorde lika dant med morssans gubbes bil. han blev o inte blev det bättre när jag sa att han inte behövde byta sitt dåliga bilbatteri. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 *asg* Hurr f**n lyckades du dränka en Passat?? Tja....denna blir lång.... och när du läser den, så kom ihåg att jag var 18år. Det började med att jag skulle få lov att sälja chefens Passat, sedan jag hade lite kontakter på det området. Men för den tiden så skulle jag bara låna den, och ta en snabb tur ner till Göteborg centrum med en kompis. Så vi åkte rundt lite och såg på brudar och hade det ganska trevligt. Men så lyckades vi reta upp 5 killar i en Range Rover och dom var inte glada över det... så med lite mer en grundgas bar det av genom centrum och bort mot Järntorget. Range Rovern hängde med ganska bra genom svängarna, och dom blev surare och surare... lite innan Järntorget så täntke vi skaka av dom genom Rosenlund. Precis när vi kom mitt på bron så fick min kompis en god idé att vi kanske skulle skrämma dom lite med att bromsa hårt. En kanon idé... not... en Passat stannar ganska lätt på blött underlag.... en 2 tons Range Rover gör inte... *SMACK* så satt den inne i baksätet på Passaten... min "chefs" Passat. Det gick bra med alla... killen som körde Range Rovern var super nervös för det var nämligen pappas bil. Jag var nervös för att det inte heller var min bil... och i tillägg så skulle jag ju sälja den för en god summa pengar. Killen i Rovern tyckte jag skulle fylla ut en skadeblankett så att försäkringen kunde fixa Passaten, på Range Rovern var det bara ett extraljus som fick sig en tryck, men sedan jag hade planer om att arbeta lite längre hos min chef så jag att det var ok, ville inte gärna blanda in han i detta. På vägen hem så körde vi på en liten mindre väg sedan bilen var allt annat än ok av ordningsmakten till att framföras. Lite längre fram så hade en sjö gått över sina breddar och tatt lite av vägen... det såg ju inte så farligt ut, så vi tänkte att det skulle gå bra att puttra igenom översvämningen. Det gjorde det också, fram tills vattnet gick över hastighetsmätaren och resten av panelen, och vi var tvungna att läma fordonet genom fönstren.............. För att göra sagen kort.... det slutade med att "jag" köpte bilen till ett ok pris. Chefen fick aldrig redan på vad som hade hänt med bilen. Andreas.E2006-11-04 00:05:54 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 Det måste ha varit ett JÄKLIGT bra jobb du hade Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 TACK för den berättelsen, jag hade nog skitit på mig om jag gjort samma sak med min chefs bil Hoppas det var ett bra jobb iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 Jo det var ett bra arbete och jag fick en läropeng Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst t-80 Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Läste några reglementen för tävling, där såg jag att det är förbjudet att ta luft innifrån bilen med snorkel. den måste "suga" utifrån. Så har du tänkt att tävla med den så kan jag tänka mej att du bryter mot reglementet. Det är väll en säkerhets detalj om du skulle ha passagerare där bak, för mycket gaspådrag kan medföra att passagerare ofrivilligt sugs in och fastnar i luftfiltret.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst t-80 Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Filmen var så bra att ja sparade den på hårddisken, mer sånt Om ja bara hade nått att filma med så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst robban.f Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Då är det bäst att jag sätter ett galler framför insuget, så mina kompisar slipper trängas nere i filterburken, efter att dom sugits in där.... Nädå, det skall inte sugas luft innifrån bilen, det blir sånt otäcks drag i nacken då. Det skall svetsas på ett litet rör uppe på takluckan. Nån tävling lär det inte blir för min del heller, så seriös är jag inte. Men tack för tipsen. Åter igen: Kul att ni gillar filmen. Den 25/11 är det åter klubbträff med Borås Jeepklubb. Så jag vågar nästan lova att det blir en ny film snart. // Robban Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst s-os Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Bada bilen, vi hade en liten incident på jobbet för några år sedan. Det hade grävts en hyfsat stor grop och jordhögen var bortforslad...den var väl i vägen av någon anledning...det regnade ganska hårt och gropen vattenfylldes...såg bara ut som en pöl...och givetvis var det någon som körde ned i den...lyckligtvis var den inte så djup och nog bred så de kunde få upp dörrarna och ta sig ut...halva bilen stack upp ur "vattenpölen"...såg komiskt ut och det blev en del skämtande om stirling-motorer och u-läge.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Det på minner om en bil tur över sjön storsjön i sandviken en vinter för några år sedan, jag och en kompis hadde varit ute på en fiske tur och skulle åka hem jag hadde vid tillfället en gammal volvo 245 som jag rustat upp, och det blev lite sent så vi bestämda att ta gen vägen över sjön, ungefär halv vägs över började det snöa något fruktansvärt vi hadde bara sikt på ett 50 tal meter, men jag hadde tagit rikte på en rak linje över sjön så vi trodde att om jag bara höll en rak linje så skulle vi komma fram ungefär där vi kunde åka upp på land, men efter en stund kollade jag på km räknaren och konstaterade att vi hadde åkt allt för långt, så då vi inte riktigt viste var vi befann oss bestämdes att vi skulle vända och följa spåren tillbaka, sagt och gjort vi vände och börja köra efter spåren men det tog inte lång stund fören dom försvan helt framför oss . och vi var helt vilse. Men så lättade snöfallet lite och vi såg några lysen på den sida som land skulle vara på, så jag styrde in mot lysena och en koll på km räknaren, vi hadde kört tillbaka därifrån vi startat trodde jag, men ack så fel jag hadde det visade sej att vi hadde kommit till sanviken men på fel plats, och just där blev det ett öppet drag brevid en ö och jag höll ca 50 km/h, då vi såg att det var öppet vatten 50 meter framför oss, då jag insåg att vi inte skulle hinna stanna eller svänga undan skrek jag åt kopisen att öpna fönstret så vattnet skulle kunna komma in och vi ut, sedan ett plask och bilen låg i vattnet , av någon anledning som jag ej viste då sjönk inte bilen helt utan stack upp så taket syntes lite, så kom vi oss ur och klätrrade upp på taket och tog oss tllbaka till fast is, det blev en kall tur mot land då det både blåste skapligt och vi var blöt från topp till tå, väl i land visade det sej att vi missat uppfarten från sjön med några km men vi hadde närmare att gå hem. dagen efter lånades en stor winhc och med motorsåg, borr ett rör och några stroppar åkte vi ut till bilen ett hål borrades i isen en bit bort där den var tjock nog och så sågade jag upp två rännor i isen och fick bada igen för att kopla på stroppar på draget på bilen, då upp täckte jag att den stog och balanserade på en sten i vaken, där av att den inte sjönk helt, sedan winchades bilen upp på den ramp som isen jag sågat loss bildade. det gick ganska smärtfritt och bilen bogserades till ett garage där den plokades ur och motorn tömdes på vatten. två veckor senare hadde allt torkat och bilen kunde köras igen. men efter den dagen kallades den av alla kompisar för ubåten, tyvär hadde lokal tidningen varit där och fotat och på bilden syntes nummerplåten, den bilen var inte lätt såld kan jag lova. men huvud saken var ju att jag och kompisen klarade oss och att jag slapp böter för förorening av vatten. mvh hasse 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst DEFENDER Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 JÖSSES De kunne gått illa hans. förmodar att du var sjuk ett tag sen.240 bilar dom är ju otroliga de gå väll knappt döda en sådan bil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Nä dom är stryk tåliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 oj oj tur i oturen då med den stenen som bilen låg på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.