Gå till innehåll

Upprop: Hur många är intresserade av brytarlöst???


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Daniel Rikkinen (pv-jeep) har vaskat fram en kontakt nånstans som kan ta fram (eller har på lager , jag minns inte hur han sade) 24 volts brytarlöst tändsystem. Då kastar man brytaren åt skogen och enda gången man ställer tändningen sedan, är just efter installationen.

 

Daniel lovade presentera mer detaljer i ämnet under morgondagen, eftersom han inte hade fått allt klart. Bland annat är så klart prisbilden intressant, men ju fler vi är som beställer - desto bättre pris, trodde han. Det finns system på marknaden redan, men det här skulle vara en bättre prisbild på. Samköpet bör vi kunna genomföra på så sätt att jag ordnar ett konto som var och en sätter in pengarna på (inklusive individuell frakt) och sedan vid visst bestämt slutdatum går beställningen iväg till leverantören. "When the flag drops, the bullsh*t stops", som de säger på utrikiska, de som anmäler intresse och inte betalar blir på så sätt automatiskt utan. 

 

Vad säger ni, är det här intressant? Det är inget hokus-pokus, all information om system och montering skall beskrivas här, ingen ska köpa grisen i säcken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Det finns system på marknaden redan' date=' men det här skulle vara en bättre prisbild på. 

[/quote']

 

Ett, av kanske flera system, är 123ignition som kostar 3125 SEK. Själv känner jag att det kan vara intressant först om det blir rejält billigare. Jag får vänta med spänning under dagen och se erbjudandet.

 

 

petewedi2008-01-23 08:00:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Senaste nytt är prisbilden 1580 SEK för ett 24 volts system till en sexa. MEN: Det är beroende av vilken fördelare man har och det är tillverkningsnumret på fördelaren som styr om systemet passar eller inte. Rikkinen hade inte det numret när jag pratade med honom i morse, men kommer presenteras här sent ikväll.

 

Fabrikatet heter Ignitor. De har alltså system till B18 och B20 också. Företaget som levererar systemen till oss påpekar att prisbilden är MYCKET beroende på att vi beställer i EN KLUMP. Därför är det viktigt att frågor ställs här, så sköter Rikkinen om informationsutbytet med leverantören. Skulle det bli många som till sist ringer och frågar leverantören en massa, så blir hanteringskostnaden en annan och det måste vi respektera. Företaget är känt och har gott renommé, men vi väntar lite med vilket det är tills vi har klarare bild både på hur systemet fungerar, de flesta fråetecknen är uträtade, hur många som är intresserade och hur vi mer precist ska hantera beställningen. 

 

Rikkinen berättade att systemet bland annat testats på en B20 som snurrat 35000 mil. 4 hästar i vinst låter kanske inte sådär mycket att jubla över, men 30% bättre avgasvärden är ju helt fantastiskt. Bränslebesparingen visste han inte.
ErikC3042008-01-23 11:21:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Själv är jag med på ett system, förutsatt att fördelarnumret stämmer givetvis. Jag har egentligen tänkt byta till dieselmaskin, men har ingen maskin klar än och vet inte heller när det kan bli. Troligtvis hinner rätt mycket av de pengarna tillbaka till plånboken före motorbytet och med gissning att be-trettin går bättre med noggrannare tändning så är det nog värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad, om priset hamnar under 1600:- 

 

Vad jag har läst om så ligger prisbilden på ~3000:- på ett sånt här brytarlöst system så det är mycket intressant.

 

Bra Erik PDT_Armataz_02_43.gif

 

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ignitor... kan det vara BM Classics... han skulle kolla detta för minst ett år sedan och fick till och med låna en fördelare... sedan har jag inte hört av Mike... så jag trodde det inte blev av...

http://www.bm-classics.com/

s-os2008-01-24 21:01:36
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Bra Erik PDT_Armataz_02_43.gif 

Mvh Rune M

 

Tack Rune' date=' men det beröm som det här initiativet förtjänar skall tillfalla Daniel Rikkinen. Han bad mig skriva åt honom, eftersom han inte anser sig så bevandrad i datoreriet (men antagligen för att han kan skylla på mig om det går åt h... [img']http://terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_07.gif[/img])
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...