Gå till innehåll

Upprop: Hur många är intresserade av brytarlöst???


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst pv-jeep

Hej har kollat två Boschnummer på 2st olika bilar här hemma och jag undrar om ni som vill och kan har lust att läsa av era nummer på fördelaren det finns på fördelarens hus strax under fördelarlockets nederkant. Det kan tex stå 0231 305058 och under det tex PFU6. Detta gäller B30 motorerna. Till B18-B20 står nummer på nästan samma ställe men det kan vara svårt att läsa av. Kolla nr med hjälp av en spegel det gjorde jag och ficklampa var att föredra.

 

Vill ha in så många nr som möjligt för att säkerhetsställa att mina efterforskningar stämmer och att så få som möjligt blir besvikna.

 

Till Volvo B30 med fördelarnummer 0231136007 finns en sats redan helt klart men dom som heter 0231305058 var det lite osäkert än.

 

Boschnummer 0231136007 är det radioavstörda enligt mina efterforskningar.

 

 

Skicka nummer till detta forum så ska jag ta reda på mer fakta när jag fått svar

 

MVH Daniel Rikkinen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Ja va f¤n jag är också intresserad om förutsättningarna är dom rätta

 

Mitt tändsystem är nytt. Men brytarlöst är brytarlöst

 

Kan dock ej kolla nr föränn på måndag.

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte se numret på min fördelare.

Enligt reservdelslistan ska det dock vara en Bosch-fördelare med nummer 0231 146 026 till en Valp 903B (3314HT) med B18 och 12V-system

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar av Mike idag... och det är BM-classics, förlåt om jag röjde det hela MEN då detta nu är solklart så vill inte jag köra något parallell spår så jag hakar på Daniel Rikkinens utmärkta initiativ här på forumet PDT_Armataz_02_43.gif

 

Just ja, fördelare TGB11 (samt TGB13) Bosch 0 231 305 058  annat kännetecken 18.6mm tvärs över flankerna på "brytar-kam-axeln" ej över nockarna utan tvärsöver flat till flat delarna av axeln... den fördelaren som Mike har är inte min utan tillhör ALE, de har fått vänta på fördelaren och jag hoppas kontaktpersonen där håller ut....

 

 

Hejsan Mike,<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Jag borde väl också sett till att hålla kontakten... men jag vill poängtera att jag har inte framfört några som helst klagomål på dig på något forum, jag förstod av våra samtal att det är knepigt och att det skulle ta tid... och initiativet på Terrängbil.net tycker jag är bra -underlättar givetvis om det blir en större beställning i bunt. Framförallt så minskar du den risk det innebär med enstaka beställningar -vilket man givetvis måste väga in som företagare, man måste ju kunna räkna hem det hela ekonomiskt.

 

Vi håller kontakten... jag hakar på beställningen via terrängbil.net så hoppas vi få upp volym på beställningen av Ignitor.

 

Hare bra

Stig-Ove

 

 

 

-----Ursprungligt meddelande-----

Från: Mike Pattenden [mailto:info@bm-classics.com]

Skickat: den 30 januari 2008 11:40

Till: <?: prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Stig-Ove Silverlind

Ämne: Ignitor

 

Hej Stig-Ove

Det var ett tag sedan vi hade kontakt, men jag har inte glömt dig.

Problem med Pertronix, jag är på dem ca var annan månad om Ignitorn till

den fördelare du skickade till mig, men dem skiljer på allt möjlig, för

mycket göra, problem i ledningen och så vidare.

Du har sett på Terrängbil.net att det finns en kille som vill köpa

Ignitor buntvis och jag har sagt till honom att det finns bara till en

24v fördelare och att din fördelare finns hos Pertronix.

Jag hör av mig direkt jag vet mera.

Hälsning

Mike

 

s-os2008-01-30 13:43:17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Jag trodde att om man byter till Ignitorn tar man helt bort sin gamla fördelare och på något sätt skruvar Ignitorn direkt på utkommande axel från motorn. Men så verkar inte vara fallet då det tydligen spelar roll vad man har för fördelare idag, avstörd eller inte. Kan nån förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Har härmed två nummer från fyra olika fördelare att redovisa. Min flakbil är från början en 1313 med radioavstörning och har 

 

0 231 136 007

JF M6

 

En 1315, en 1314 och en lös fördelare som jag tror är militär har nummer

 

0 231 305 058

PFU6

 

Jag har en TGB131A att kolla också, men jag vet inte när jag är i det garaget nästa gång.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det är lite för svalt intresse för det här, är det verkligen inte fler som tycker det här är nåt att satsa på? Systemet bygger på originalfördelaren, vilken man bygger om med en roterande taggbricka på rotoraxeln och en läsgaffel istället för den mekaniska brytaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst danneape

Har det hörts något om systemet?

Jag är välldigt sugen på att montera ett dylikt på min bil,, PDT_Armataz_02_02.gif

Dock måste jag försöka lura in nå´n kompis i motorutrymmet och kolla nummret på min fördelare då jag inte fixar detta själv förrän i vår nå´n gång,,PDT_Armataz_02_06.gif

Eller åsså beställer jag ett ändå och säljer vidare om det inte skulle passa,, PDT_Armataz_02_14.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ca tio fördelar nummer och vill ha fler... Skicka mig PM så kan jag svara var och en på om det finns Ignitor till era fördelare.. Sen lägger vi in en beställning så hoppas vi på det bästa att grejerna passar och vi aldrig behöver byta brytarspetsar och kondensatorer.... Mvh DanielPDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hittat numret, förmodligen inte letat tillräckligt.

 

Räcker det att veta att det är en militär 24V Tgb 13 och födelarlocket är en metallcylinder som är klart högre än vanliga bakelitlock? Stift och kablar är de militära med kapsling på stiften och metallomspunna kablar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Hellrejjser

Jag är intresserad med...

Har en 24 volts radioavstörd fördelare 0 231 136 007...

Mina brytare gav upp, så lika bra att satsa på brytarlöst om det finns....

 

Ignitor kostar ju runt $ 99-$149 i usa..

Dollarn är låg, och jag har en kompis som tar hem grejer för ca 300:- paketet , och man slipper tull och moms...

 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...