Gå till innehåll

Ränneslätt 2008


Gäst Chrille

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Kul! Vi har lite samarbete i grönbilsfolket, så vi hoppas kunna samla så många som har lust att kampera ihop på hyfsat samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Då räknar vi ner inför helgens lugna firande i Eksjö.. Fanns det något intresse av att samla ihop oss på ett gemensamt ställe på campingen... Har stor grill och stort partytält om någon glömmer sin grillPDT_Armataz_02_01.gif. Mvh daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Styr upp det hela Daniel, fram med krattan och peka bara. Det borde inte vara omöjligt att få ruta in ett område åt oss som "kommer härifrån". Jag ska se vad jag kan göra, för jag borde kunna vara en snabbis på området kring lunchtid i morgon och prata med entre-folket, så ni får en hint om var ni ska arrangera når ni kommer sen. Själv är jag inte på området på allvar förrän lite senare på eftermiddan. Jag slänger gärna på en köttbit på grillen, det blir så flötit att grilla på gasolspisen i campern. PDT_Armataz_02_23.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Så då va man på väg. Sitter i lastbilen nu påväg ner till Eksjö. Hoppas att de blir riktigt trevlig midsommar körning. Kanske lite udda midsommar firande. Men vem har sagt att en måste göra som alla andra. Ha de så gött me er sy syns vi snart. PDT_Armataz_02_02.gifPDT_Armataz_02_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Så då va man på väg. Sitter i lastbilen nu påväg ner till Eksjö. Hoppas att de blir riktigt trevlig midsommar körning. Kanske lite udda midsommar firande. Men vem har sagt att en måste göra som alla andra. Ha de så gött me er sy syns vi snart. PDT_Armataz_02_02.gifPDT_Armataz_02_01.gif

 

Det är just dom udda sakerna om är kulPDT_Armataz_02_02.gif

Skulle själv villja varit med.

Hoppas ni får riktigt kul PDT_Armataz_02_43.gif

 

Terräng träff på Midommar helgen. Kan inte bli bättre Midsommar.PDT_Armataz_02_44.gif

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Får vi några foton eller raporter från ränneslätt ?

Såg på andra forum att några var besvikna och att träffen inte levde upp till deras förväntningar.

Men alla har ju olika förväntningar på körning och eventuella kö bildningar.

Så nu vill jag ha en rapport med lite glada inslag och ch fina foton PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag har börjat en tråd här som säkert kommer fyllas på (men det vet du nog när du läser detta) http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=3112

 

Edit: och inte hann jag först heller.PDT_Armataz_02_41.gif

 

Det var min första träff någonsin så jag har inget att jämföra med men totalt sett är jag nöjd.

 

Arrangemanget som sådant tyckte jag var mycket bra och tipsrundan var kul. Frikörningsområdet kändes dock ganska litet och trångt så där var jag inte så mycket och harvade.

 

Jag skulle upp för en backe men stannade halvvägs och backade ner igen för på toppen var det trafik som i Stockholms rusningstrafik. Det visade sig när jag gick upp i stället att på andra sidan kullen fanns områdets enda riktiga gyttjehål och dit skulle visst alla.

 

Utom jag då för jag vet redan hur man kör fast så det behöver jag inte prova. PDT_Armataz_02_11.gif Dessutom ska jag ju köra hem med ekipaget också.

 

Jag vill passa på att tacka ErikC304 för att jag fick prova på hur

det är att åka 13. Jämförelsen med valpen var intressant och helt klart

är att båda har sina fördelar.

 

 

mvh Åke

 

Ake642008-06-22 17:01:24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Bilder kommer såsmåningom... jag är urladdad just nu... "lite" trött...! Eftersom jag inte varit i eksjö nån gång under de senaste 100 åren så hade jag inga speciella förväntningar. Det måste vara såhär att boråsare är bortskämda... ex. nattrundan: jovisst, det va ju bra att den passade alla bilar... åkte med christian i hans (daniel.h, här ser du stavningen, det uttalas susuki) suzuki och vi åkte runt med bakhjulsdriftl... så den blev i mina ögon flopp. fast en backe i slutet var lite rolig, för valpen framför oss, la i fyrhjulsdriften (PDT_Armataz_02_07.gif) men inte vi hehe. Ja lördagen bjöd ju på lite det ena å det andra, å eftersom en bild säger mer än tusen ord så ska jag sluta skriva å börja med bilderna! monkysa2008-06-22 21:25:12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
åkte med christian i hans (daniel.h' date=' här ser du stavningen, det uttalas susuki) suzuki [/quote']

Ett lättare ord för sus suz suk ääää det är iaf: Knott, de är små hörs knappt men de är överallt och är ettriga som få andra varelser hahaha PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

Dottern har ett bra namn på dom. Bebisjeep... Jag skrattade ganska gott när hon sa det förra året på Renajsträffen, 3 år gammalPDT_Armataz_02_11.gif Titta pappa, en bebisjeepPDT_Armataz_02_07.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Ja, det var nått nytt, knott... vad hände med "mygg" då?? bilder är på väg!

 

*perkele* användes flitigt under dagarna...

 

P6210191_704x528_1.JPG

 

P6210312_704x528_1.JPG

nån som markerar sitt revir... PDT_Armataz_02_10.gif
monkysa2008-06-22 23:14:49
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Som nån skrev så alla har vi olika förväntningar, men själv är jag störtnöjd! NSOR hade gjort ett stort jobb med tipsrundan som var mycket underhållande. Själv är jag inte det minsta lilla lergris, så det passade fint att det fanns sidospår omkring de som vältrade och svalkade sig i gyttjan. Det är skoj att slingorna är lagda för att passa kortare bilar än en 535cm TGB13 med uppstyvande boggi i svängarna, det gör körningen roligt trixig och kräver planering av spår på sina ställen.

 

Dödstrött efter ett par veckors för lite sömn och för mycket jobb gjorde mig mindre festbenägen, så i sammanhanget tidig sänggång både fredag och lördag gjorde piggheten under körningen desto bättre istället. Jag hade min syssling som codriver på lördagen och han trivdes uppenbarligen i en militärbilshytt också. Han har haft Suzuki förut och funderar lite på vad fordon han ska fortsätta sin hobby med, så att försöka få in honom på TGB-spåret var ju givet. PDT_Armataz_02_32.gif Vi får väl se vad valet slutligen blir.

 

Söndagen roade jag och Åke oss i frikörningsområdet som för all del inte var så imponerande, men tillståndsgivning är tillståndsgivning. NSOR-folket var inte nöjda själva med det, men hade gjort det man kunde. Myndigheter kan man bara kämpa med och emot till en viss gräns, så vi får bara hoppas att resultatet blir bättre till nästa år.

 

Som helhet kan vi i offroadkretsar kosta på oss ett rungande TACK till arrangörerna! Midsommar med offroad-aktivitet, det kallar jag koncept! PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_13.gif! ! ! Nu blir jag arg på mig själv! Glömde bort Ränneslätt! Det ska ju bara inte kunna hända. Rackarns osis...

 

Jag får gå ut och starta upp min 13 och bara lyssna på ljudet, fast det är ju knappt ett straffPDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag ser att bilderna ligger på pixbox och det stället kommer jag inte åt från jobbet men hemifrån funkar det för mig.

 

Edit: Puh! Det var mycket att titta igenom. Snygga bilder som alltid Alex. PDT_Armataz_02_43.gif

Ake642008-06-23 17:33:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Ja nu verkar det som det löst sej (gillar sånna fel som löser sej av sej själv).  Minst 4 pers har sett dem utan problem, så det borde funka nu. Hmm... undra vad jag skrev fel i länkenPDT_Armataz_02_15.gif hmm brukar alltid kolla så det blir rätt, men jaja man är väll lite seg i centralpaketet efter en sånhär helg PDT_Armataz_02_10.gifmonkysa2008-06-23 18:51:31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...