Gå till innehåll

Danska stränder


Gäst Bollebygdarn

Rekommendera Poster

Gäst Bollebygdarn

Har i ett äldre nummer av 4-WD läst om några som tog färjan från Götet till Fredrikshavn och där körde många mil utefter stränderna, där det är lagligt!

är det någon på detta forum som har gjort en sådan resa och kan dela med sig av erfarenheterna, låter himla kul tycker jag

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Om det är samma artikel som den jag minns, så tror jag det var en sam-träff mellan en svensk och en dansk jeepklubb. Jag skulle lätt kunna tänka mig göra den trippen som en semestertur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ VI HAR GJORT NÅGRA SÅNA RESOR OCH HAFT MYCKET TREVLIGT.BLA KÖRT FRÅN HIRTSHALS TILL SKAGEN STRANDVÄGEN. FINNS MYCKET KUL ATT SE PÅ VÄGEN SOM TEX ÖVERSANDAD FYR OCH EN LIKA SANDIG KYRKA.SEN FINNS BLA NÅGRA AV HITLERS ILLA SKÖTTA SOMMARSTUGOR...URSÄKTA BUNKRAR LITE ÖVERALLT DÄR NERE... ENDA TRÅKIGA ÄR ATT MAN EJ FÅR KÖRA I KLITTORNA OCH ATT DET ÄR SALTVATTEN I HAVETPDT_Armataz_02_03.gif. TÄNKTE SE OM MAN INTE KUNDE LÄGGA IN EN BIL PÅ MIN 9031A SOM INTE TYCKTE OM EN DANSK TYP AV KVICKSANDPDT_Armataz_02_15.gif BILEN SJÖNK NER SÅ DET KRÄVDES MYCKET VINCH OCH JORDANKARE FÖR ATT FÅ LOSS DEN. MVH DANIEL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju sk markankare, se bilden längst ner. Men det blir nog sista utvägen om man inte gillar att gräva...  Detta tips finns i SoldRMotor Körning 1984.

 

Men som sagt, fordon med vinsch + ett fordon sammankopplat bakom detta som  "ankare" är ju en enklare och snabbare väg på alla sätt och vis.

 

ankare.JPG
Fredrik2008-02-27 12:12:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
HEJ VI HAR GJORT NÅGRA SÅNA RESOR OCH HAFT MYCKET TREVLIGT.BLA KÖRT FRÅN HIRTSHALS TILL SKAGEN STRANDVÄGEN. FINNS MYCKET KUL ATT SE PÅ VÄGEN SOM TEX ÖVERSANDAD FYR OCH EN LIKA SANDIG KYRKA.SEN FINNS BLA NÅGRA AV HITLERS ILLA SKÖTTA SOMMARSTUGOR...URSÄKTA BUNKRAR LITE ÖVERALLT DÄR NERE... ENDA TRÅKIGA ÄR ATT MAN EJ FÅR KÖRA I KLITTORNA OCH ATT DET ÄR SALTVATTEN I HAVETPDT_Armataz_02_03.gif. TÄNKTE SE OM MAN INTE KUNDE LÄGGA IN EN BIL PÅ MIN 9031A SOM INTE TYCKTE OM EN DANSK TYP AV KVICKSANDPDT_Armataz_02_15.gif BILEN SJÖNK NER SÅ DET KRÄVDES MYCKET VINCH OCH JORDANKARE FÖR ATT FÅ LOSS DEN. MVH DANIEL

Tro f-n att man inte får köra i klittorna!PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Om det är samma artikel som den jag minns' date=' så tror jag det var en sam-träff mellan en svensk och en dansk jeepklubb. Jag skulle lätt kunna tänka mig göra den trippen som en semestertur![/quote']

Låter som en väldigt bra idé, fast hade nog själv tänkt 1 eller 2 nätter, frågan är när det regnar minst, förmodligen i Juni då kan vara kallt nog att bada i havet!

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
ja det lät ju en redigt trevligt.PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hehe Också kan man ju fylla bilen med lite trevligheter på vägen.PDT_Armataz_02_10.gif

Det ryms ju en hel del backar i bilen

 

Mvh arnberg

 

Säljer dom alkoholfritt i Danmark menar du?PDT_Armataz_02_01.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ VI HAR GJORT NÅGRA SÅNA RESOR OCH HAFT MYCKET TREVLIGT.BLA KÖRT FRÅN HIRTSHALS TILL SKAGEN STRANDVÄGEN. FINNS MYCKET KUL ATT SE PÅ VÄGEN SOM TEX ÖVERSANDAD FYR OCH EN LIKA SANDIG KYRKA.SEN FINNS BLA NÅGRA AV HITLERS ILLA SKÖTTA SOMMARSTUGOR...URSÄKTA BUNKRAR LITE ÖVERALLT DÄR NERE... ENDA TRÅKIGA ÄR ATT MAN EJ FÅR KÖRA I KLITTORNA OCH ATT DET ÄR SALTVATTEN I HAVETPDT_Armataz_02_03.gif. TÄNKTE SE OM MAN INTE KUNDE LÄGGA IN EN BIL PÅ MIN 9031A SOM INTE TYCKTE OM EN DANSK TYP AV KVICKSANDPDT_Armataz_02_15.gif BILEN SJÖNK NER SÅ DET KRÄVDES MYCKET VINCH OCH JORDANKARE FÖR ATT FÅ LOSS DEN. MVH DANIEL

Tro f-n att man inte får köra i klittorna!PDT_Armataz_02_11.gif

PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag drar över på lördag. Tror att det fr början var en norsk off road klubb som ordnade "Beach Tour Denmark". De har en större träff under den helgen de är där. Har pågått ett antal år. Vi är ett gäng från SLCK ( Svenska Land Cruiser Klubben) som åker över. Tror vi är ca 10 ekipage. Rapport kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det lät ju en redigt trevligt.PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hehe Också kan man ju fylla bilen med lite trevligheter på vägen.PDT_Armataz_02_10.gif

Det ryms ju en hel del backar i bilen

 

Mvh arnberg

 

Säljer dom alkoholfritt i Danmark menar du?PDT_Armataz_02_01.gif

 

PDT_Armataz_02_43.gif Ja det skulle va att blanda med då

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. danmarksresa, så har ett gäng från borås gjort en del resor till danmark, mest till Hirtshals! Åka platt mark hela tiden kan ju verka långtråkigt, men inte då! Är det folk på stranden som ser oss ser de ut såhär: PDT_Armataz_02_28.gif eller PDT_Armataz_02_22.gif...  Och om några "civila" bilar som lyckats köra fast ser föraren ut så: PDT_Armataz_02_13.gif, efter hjälp:PDT_Armataz_02_44.gif.

 

Här har en icke-civil fastnat i den danska kvicksanden!

Jeep_Bilder_280.liten.JPG

För bildernas skull, så ska sukan dra upp honom (honom = Daniel)

 

Jeep_Bilder_283_mini.JPG¨

Nähe ok, det gick visst inte... men nu då??

 

Jeep_Bilder_259.liten.JPG 

aa då! 2,5 ton som ankare och block så går det ju!

 

 

Jeep_Bilder_303.liten.JPG

Vet inte varför, men daniel har förflyttats till baksätet... hmm... konstigt...

 

Jeep_Bilder_311.liten.JPG

Dags för tankning

 

(bilder från Daniel. R)

 

bilder tagna med en "inte-digitalkamera" (vad heter en sådan???)

 

546794_MEDIUM07.JPG

Service på vägen bokstavligen (nästan iaf)

 

546794_MEDIUM38.JPG

Skagen vid toppen. gången vi var flest bilar, dvs 7 dags tur från Hirtshals till skagen, trevlig resa!

 

 

Va ska man säga, Det är ROLIGT!!!!

 

 

 
monkysa2008-02-28 21:49:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf
 

Jeep_Bilder_259.liten.JPG 

aa då! 2' date='5 ton som ankare och block så går det ju!
 
[/quote']

 

När man vinchar ska man alltid slänga en jacka eller något över wiren, så slår den inte om den går av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

En dansk som får sova hemma å inte i bilen PDT_Armataz_02_03.gif. Lägg märke till leendet PDT_Armataz_02_44.gif!!

 

Jag har hört att danmark är väldigt platt, så är detta enda sättet att köra "offroad"? och åker man till strandenoch inte har nåt att göra så kan man ju gräva ner de drivande däcken för att få lite spänning i vardagen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...