Gå till innehåll

Danska stränder


Gäst Bollebygdarn

Rekommendera Poster

Gäst Seglarn

Nyss hemkommen från Danmarksresan. Var ett litet äventyr. Utresan lördag morgon skedde i 15-18 sekm enl kaptenen på båten. Hemresan sent lördag kväll i ca 20-24. Inga problem som väl var. Bilder kommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

Ang. danmarksresa' date=' så har ett gäng från borås gjort en del resor till danmark, mest till Hirtshals! Åka platt mark hela tiden kan ju verka långtråkigt, men inte då! Är det folk på stranden som ser oss ser de ut såhär: [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_28.gif[/img] eller PDT_Armataz_02_22.gif...  Och om några "civila" bilar som lyckats köra fast ser föraren ut så: PDT_Armataz_02_13.gif, efter hjälp:PDT_Armataz_02_44.gif.

 

Här har en icke-civil fastnat i den danska kvicksanden!

Jeep_Bilder_280.liten.JPG

För bildernas skull, så ska sukan dra upp honom (honom = Daniel)

 

Jeep_Bilder_283_mini.JPG¨

Nähe ok, det gick visst inte... men nu då??

 

Jeep_Bilder_259.liten.JPG 

aa då! 2,5 ton som ankare och block så går det ju!

 

 

Jeep_Bilder_303.liten.JPG

Vet inte varför, men daniel har förflyttats till baksätet... hmm... konstigt...

 

Jeep_Bilder_311.liten.JPG

Dags för tankning

 

(bilder från Daniel. R)

 

bilder tagna med en "inte-digitalkamera" (vad heter en sådan???)

 

546794_MEDIUM07.JPG

Service på vägen bokstavligen (nästan iaf)

 

546794_MEDIUM38.JPG

Skagen vid toppen. gången vi var flest bilar, dvs 7 dags tur från Hirtshals till skagen, trevlig resa!

 

 

Va ska man säga, Det är ROLIGT!!!!

 

Goa bilder, vilken tid på året är det?

 

/Kjell

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Trordet va juli månad... Det ä skitkul att åka på stranden.Finns en stor sandkulle vid Hirtshals som vi brukar leka på. En kör och resten dricker öl och förklarar hur man ska ta sig till toppenPDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst volvo_viking

Tycker det är konstigt att det blivit lagligt igen? Är det ok? Vet att många testade sina Afrikabilar i Danmark men att det blivit olagligt.

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Om privatbilister med vanliga bilar kör på stranden så tror jag att vi med jeepar oxå får det. Men sandkullen mitt på stranden i Hirtshals är sand från div byggen.Det är även familjer med fiddys å minihojar som kör där.... Vet att man inte får köra i dom branter som går upp från stränderna... Man följer ju förbudsskyltarna och än har vi inte haft problem. mvh daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Om privatbilister med vanliga bilar kör på stranden så tror jag att vi med jeepar oxå får det. Men sandkullen mitt på stranden i Hirtshals är sand från div byggen.Det är även familjer med fiddys å minihojar som kör där.... Vet att man inte får köra i dom branter som går upp från stränderna... Man följer ju förbudsskyltarna och än har vi inte haft problem. mvh daniel

Låter underbart Daniel, dax att börja planera!

Hur är det med färjeöverfarten på sommaren, är det ofta fullbokat på Stena?  våra bilar går väll som lastbilar?

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Seglarn

När jag var över höll jag på att bli blåst på dubbla pengen. Om man bokar ut o hemresa samma dag blir priset ett annat. Vi kte då för ca 600 SEK. Ut med 08.00 båten o hem med 20.00.

Ett tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...