Gå till innehåll

Bättre än en TGB13??


Gäst Micked

Rekommendera Poster

Gäst Micked

Jag har haft 4st Range rovers genom åren. Och när jag fick min 13bil tänkte jag att den är nog det bästa som finns på guds gröna jord.......

På påsken var jag och köra i Ryssland. Vi var 2st 13bilar och en Land rover 90 med 35" BFG MT och lås på bakaxeln. Snö fanns det mellan 25 och 50cm. Min kompis körde först med sin 13 bil, på grund av en tjock skare var det ganska trögt att komma fram och efter en tid stanna vi för att fundera vad vi skall hitta på. Då frågar killen i sin 90 om han kunde prova och vi som var stora i "korken" med våra 13 bilar var att visst "go for it", lite för stora på oss med våra 6-hjulingar och 37" däck. Nåväl, den "lilla" jäkla 90 for i väg som en skrämd hare. Upp för alla bakar som kom ivägen med det första, ställen som 13bilen måste ta fart ett par tre gånger om den var först. På  några platser när jag hoppa ut var det snö upp till knä.

Jag vet att den är lättare osv men jag blev verkligt imponerad

 

Nå lite senare fick vi leka skogsmaskin med min 13 bil när vi "laga väg" genom att köra över upp till 10cm björkar. Där gjorde 13 bilen bra ifrån sig. Var en riktigt trevlig resa.

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Låter som ett riktigt äventyr PDT_Armataz_02_39.gif

Inga foton ?

 

Ja det är inte alltid störst är bäst. Hm har set rovrar som nästan inte gått fram i terrängen och andra som kört hur lätt som helst där de andra har stora bekymmer. det lär ju finnas en massa olika uppsätningar av lådor och diffade eller odiffade axlar ?, ja vist gör föraren mycket men inte så stor skilnad som jag upplevt mej sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Ei ole parempaa autoa kun volvon tgb sarjaPDT_Armataz_02_02.gif

 

Kan man få det på svenska??PDT_Armataz_02_11.gif  Trevlig resa till ryssland PDT_Armataz_02_02.gifPDT_Armataz_02_02.gif 

 

man kan säkert hitta massa saker på en tgb som är bättre än tex. en suzuki, och i samma veva kan man säkert hitta en del saker som är bättre på suzukin som inte är lika bra på tgb´n

 

så mitt "svar" blir: alla olika bilar har sina för och nackdelar, jämfört med andra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Japp, hur man vrider på en konstruktion, så blir det ALLTID en kompromiss. Bättre på nåt ger sämre på nåt annat. Men det är knappast för inte som LR har blivit så spridd, det helt enkelt MÅSTE vara för att det är en bra konstruktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Micked

allt i en enda stor röra. Detta var första resan när jag använde GPS/laptop och det fungerade perfekt. Visste hela tiden var man var och vart man skulle. P3204896.JPG

 

Micked2008-03-28 22:04:06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Micked

Vi försökte hitta en rutt för att komma till Suursuo(storkärr) vi måste köra över 10-12cm tjocka björkar. Till slut blev det så mycket och så tät av björka att det inte mer var "roligt". Men nästa gång skall jag över......P3225030.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Micked

Det blev inte några riktigt bra bilder. När man måste vara bakom ratten och frugan blir hemma för "det-är-så-kallt-och-jag-vill-inte-frysa. Nå det är 4½vecka till nästa resa, eikö vain......PDT_Armataz_02_44.gif och då kommer fotografen/co-driver/trädgårdsmästaren/koken/frugan med så hoppeligen kommer det lite mer bilder då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pv-jeep

Karelen...... mmm vi väntar med spänning på att få ta 1111an på båten över till Suomi.... Sen är det bara att hoppas att vi blir insläppta i ryssland. mvh barba rossa 2PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...