Gå till innehåll

Broms packningar


Gäst lövviksbon

Rekommendera Poster

Gäst Ola W

Ibland är det så lätt att kolla vad som kan vara fel genom att använda uteslutningsmetoden. Tack för tipset Åke. Var lite låg just då jag skrev sist pga att det varit en del strul, tjafs & otrevligheter. Två av våra (gummans och min) livskamrater (hundar) har fått flytta pga att vi inte kunde ha dem kvar längre. Har varit en del ledsna dagar.. Imorgon blir det eventuellt traktor race i Stavby (i närheten av Alunda). Hade ju varit kul att få dit min egna "traktor". Undrar just om "grejen" där kabelskorna till bromsljusen kan tas isär och återupplivas? Ska kolla det imorgon. Ha de gott! /Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag upptäckte att Biltema har fått in en dragkontakt igen om någon skulle vilja göra ett liknande bygge som mitt. Jag hade lite problem att hitta en när jag skulle ha tag i en till traktorn här om året.

 

43-015   29:90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jisses... Altyco är snabba dom. Fick hem en ny bromskontakt idag men blir lite fundersam direkt. På min gamla bromskontakt sitter flata stift för naturligtvis flata kabelskor (som man bara skjuter på). På den bromskontakten som kom idag så ser det ut som två "spikskallar" som sticker upp i stället för två flata stift. Visst kan jag skala av isolering på kablarna och tvinna runt ledningen men det litar jag inte på i längden. Så hur tusan fäster jag kablarna? PDT_Armataz_02_08.gif/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L
Jisses... Altyco är snabba dom. Fick hem en ny bromskontakt idag men blir lite fundersam direkt. På min gamla bromskontakt sitter flata stift för naturligtvis flata kabelskor (som man bara skjuter på). På den bromskontakten som kom idag så ser det ut som två "spikskallar" som sticker upp i stället för två flata stift. Visst kan jag skala av isolering på kablarna och tvinna runt ledningen men det litar jag inte på i längden. Så hur tusan fäster jag kablarna? PDT_Armataz_02_08.gif/Ola

 

är det inte en sådan variant där man trär på kabelskon åt sidan istället?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Att jag inte tänkte på det själv... Men det blir till att öppna upp lite på kabelskorna för "spikskallarna" är lite fetare än flatstiften. Tack för tipset! /OlaPDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...