Gå till innehåll

Höstträff på Trandum 2008


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Jasså, det var den 10:onde träffen var. Ska försöka få ledigt från skolan så blir det nog Norge för min del också :D

 

(edit: gillar reglerna till hill-climb´en PDT_Armataz_02_01.gif)
monkysa2008-09-18 23:31:07
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Igår provmonterade jag och Pigge 20mannatältet inför resan.Så idagarna skall jag inpregnera det.Man vet ju inte hur det blir med vädret.

En liten fråga till er som varit där.Vad är det för mark där campen är.

 

MVH Palme.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Igår provmonterade jag och Pigge 20mannatältet inför resan.Så idagarna skall jag inpregnera det.Man vet ju inte hur det blir med vädret.

En liten fråga till er som varit där.Vad är det för mark där campen är.

 

MVH Palme.

 

 

Jag hoppas att det skall regna ordentligt innan träffen PDT_Armataz_02_07.gif för då blir det lite mer spännande. Dom sista gångerna har det varit otroligt dammigt. Så lite lera hade suttit fint.

 

Lägerområdet består av gräs, men sedan det är platt och underlaget under gräset är sand, så kan det fort bli bra blött om det regnar under hela träffen.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
*fnys* Hade glömt bort en födelsedag som jag nog bör närvara på för att inte bli arvlös. Så det blir inget Trandum för min del den här gången. PDT_Armataz_02_13.gif

 

Phöööö Erik!!!!

Att du skall dra på Terrängträff måste det finnas förståelse för PDT_Armataz_02_05.gif he he he he he

 

Jag kommer att dra till Trandum redan på torsdagen, känner att jag behöver ett par dagar extra ute i skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FY vad du har det bra Andreas PDT_Armataz_02_02.gif, Hm familje sammankomst satte mina planer för att åka i malpåsen för länge sen PDT_Armataz_02_38.gif

Tur det inte är i kyrkan där släpper de väll inte in vilka tokar som helst PDT_Armataz_02_23.gif då har jag fått vänta utanför grindarna PDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Då är tävlingarna klara PDT_Armataz_02_44.gif Det vill säga vilka tävlingar vi kommer att arrangera under lördagen

 

Hitta kontrollposter

Under hela lördagen kan man ge sig ut i terränglådan och leta efter 5 stycken kontroll poster som är plasserade på ganska kluriga platser. Till din hjälp får du en karta som visar en ruta på 200x200m per post, och en liten kort och klurig beskrivning som hjälper dig närmare målet. På varje post finns det ett kod-ord som skall skrivas ner.

 

Den som klarar att samla flest kod-ord från kontrollposterna vinner första premien.

 

Färdighet

Denna skall utmana din färdighet med att framföra en terrängbil i terränglådan. Tävlingen består av tre delar.

1. Manövrera ner en brandt backe utan att beröra några portar

2. Avståndsbedömning. Köra din terrängbil med bindel för ögonen

3. Backtagning. Här gäller det att komma sig längst upp i en svår backe

 

Regler är skrivna för varje tävling, dessa går vi igenom inför varje tävling. Häftiga premier utlovas till vinnarna. Men det viktigaste är att vi skall ha det kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Det Vore bra om man fick en sightseeing utav någon erfaren trandumarePDT_Armataz_02_20.gif.Är träff området öppet för körning hela fredagen?

 

MVH Palme

 

Det ordnar vi... jag är på plats redan under torsdagen. Det skall gå fint att köra på fredagen, har inte varit något hinder tidigare år. Men..kör området stänger 23:00 varje kväll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Det tackar vi för!.Kan man köra in med lastbilen rakt in på campingområdet.

 

Det finns flera goda områden att lasta av på, så som på Bråt. Dessa ligger precis vid camp området. Bara ring mig när ni börjar närma er, så kommer jag inom, om jag nu är ute och kör lite.

 

+4791568325

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Här kommer ett par kartor över området

 

Den första visar körområdet. Områden märkta med rött är det inte lov att köra i

 

KartaTrandum_KorOmrade.jpg

 

 

Denna visar i vilket område kontrollposterna för tävlingen befinner sig i.

 

KartaTrandum_Kontrollposter.jpg

 

 

Andreas.E2008-10-01 13:07:40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att för att få komma in på området skall du visa upp medlemskortet i HMK. För svenskar gäller även medlemskortet i MFHF eller liknande förening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tänkte jag skulle ge lite info till dom som kanske funderar på att åka på träffen, men som inte riktigt vet hur dom skall sova.

 

Jag kommer att sätta upp ett 20-tält på träffen, med kamin. I tillägg tar jag med två bårar om någon önskar att sova lite högre från backen.

 

Så hoppas jag se så många som möjligt PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...