Gå till innehåll

Utprovning


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst robban.f

Än då länge så är det bara Hygren (som brukar filma) som sitter med fram i bilen. Bak har jag min kylväska + kameraväska. Kommer ställa in en hyfsat stor plastback att ha mina väskor i. Sista körningen fick jag lera på mina kameraväska. smiley7.gif Det är ju prylar för runt 30lax i den. Inte så nöjd med det. Så blir det när man inte skyddar prylarna från yttre påverkan. Tur att det inte kom I väskan i all fall. Men det finns säkert plats för både dig och Andreas, så ni slipper gå allt för mycket. Kan behöva gubbar som burkar när det lutar för mycket. smiley36.gif Ring mig på 0705-719592. Eller anropa på min fina komradio. smiley4.gif För allas trevnad finns numera även en kassettbandare som pumpar AC/DC i högtalarna.... smiley15.gif Ride on !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Tack, så bra! Vi får se hur vi åker. Andreas hade visst kontakt med en kille vi kunde åka med alla tre, Daniel (limpa) också. Men det är bra att ha plats i reserv och att ha ditt nummer.

 

Bada försiktigt nu, så du inte finner din plastback leka jolle inne i bilen... smiley2.gif smiley4.gif

 

Vi lär höras!
omega24v2006-11-30 19:35:28
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Så. Då var generatorn ihopsatt efter tråcklande med lödkolv för att ersätta kabeln som förtvinat. Hoppas bara att inget annat tagit skada, men det visar sig i morgon. Har tagit ledigt, så jag ska sällskapa terrängbilen hela dan!

 

När generatorn är på plats och förhoppningsvis fungerar som den ska, så skall termostaten bytas och kylsystemet tömmas. Eftersom det vankas varmväder i helgen, så kör jag systemet på vatten i stället och fyller ny glykolblandning på söndag när jag kommer hem. Varmstartsventilen skall få en drös nya slang, eftersom de gamla inte riktigt tycks vilja vara med längre. Och så blir det lite annan koll när jag ändå håller på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Faaaan. Det blir Omega. Det känns jävligt manligt att skylla på migrän, men jag har inte varit människa på hela dan. Jag kunde skruva en del ändå, men jag hittade en ordentligt bränd kabel och då hade jag inte grejor till det utan vart tvungen att pysa iväg och skaffa. Det drog ut på tiden. Jag har känt ett tag att det luktat plast, men satt det i samband med att jag målat avgassystemet med en färg som brann. Nu är det mer sannolikt att det var kabeln...

 

Sen var det dags att knalla in, dra ner rullgardinen och parkera mellan lakanen. Generatorn ligger fortfarande stödd på en kylarslang och med den övre skruven instucken. Men jag kommer. Mina migränanfall brukar inte vara mer än en dag, så sannolikheten för att skallen fortsätter jävlas i morgon är liten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Migrän är nog faan bland det värsta man kan råka ut för! Det är som att ha maginfluensa, huvudvärk (intensiv sådan) samtidigt som den där otäcka känslan man får i pannan om man äter glass för fort. Det är bara att göra kväll i dom lägena. Jag hade sånt skit i omgångar för 10-15 årsedan ungefär. Inget jag någonsin vill vara med om igen. smiley11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Nä, numera vet jag när det börjar och då har jag kontroll på läget. Bara att knalla i säng och sova en stund, om det går förstås. I fredags var jag så ivrig att få ihop grejorna för att kunna köra och sket i signalerna. Så gick det som det gjorde.

 

Idag har jag satt tillbaka grejrona, tyvärr med samma förbannade stoppljus på instrumentbrädan efteråt. Men jag har en uppsättning grejor till låns som jag ska montera efter en sista koll jag fått tips om att man kan göra. Så kan jag i alla fall köra på lördag, Chrille. Ska ni med då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Usch ja, inge vidare det där, men vad gör man inte för en sväng i skogen smiley4.gif

 

Givert sivert, klart vi ska åka! Hoppas du får iordning på generatoraset så vi kan teama ihop i skogen!smiley1.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Ni måste ju fråga mig också! smiley36.gif

 

Erik, när du har fått ihop din pärla så kan du ju fundera på om fredde får åka med dig? Han kanske är sugen på att ratta lite också. Men han är med o mekar om det körs sönder nåt. Väldigt snäll kille. smiley2.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Snääääällllllaaaa??? Kaaaaaaan ja´nte få???smiley31.gif

 

Med tanke på vad Fredrik berättade om sitt förarbevis under lumpen-tiden, så är jag radikalt tveksam till att överlämna rodret till honom. smiley36.gif Men det var en radikalt trevlig prick också, det kan måhända överväga...

 

Hur som helst, jag har inte glömt att han vill åka med, men hade redan innan din fest lovat en arbetskamrat (han med elvaelvan) att ha högersätet den här körningen. Jag ska kolla. Får jag bara grejorna att lira så ska vi ha grejorna på rull i terränglådan på lödda. DET KLIAR I TERRÄNGKÖRAR-NERVEN!!!
omega24v2006-12-04 12:47:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Sjääälvklart får du ÅKA med! För framsätena är det döds-straff på att försöka inta när bror o ja är på träff. Om inte vi är på bra humör förståss..

 

Och det märks om fredde kan hänga på eller inte. Han kan ju ta o skaffa sig en egen bil istället. Ju fler ju roligare!

 

Och beträffande generatorn, ut med dig o skruva dit låneprylarna nu! Vi måste ju dra loss varandra på träffen ju!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Ja *host* det var ju frågan om det fanns nån hjälp att få av er, eller jovisst ja! Ni skulle ju välja var ni skulle fästa linan i så fall... smiley5.gif Fan, jag får se till å hålla mig i rull på lödda, den saken är klar... smiley36.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...