Gå till innehåll

Veckans Värsting!!!


Gäst Lasse

Rekommendera Poster

Gäst Karl XI

På tal om parkerinsvakter. Var på ett jobb i malmö då jag stod en

aningen felparkerad. Närmaste parkering är 300 m bort.

 

Hmm ja skylten var ju av den mildare, släppa av eller lasta men icke

parkera. Nä du Glöm det Ja drar inte på alla dessa verktyg ja står bra här

Jobbade runt bilen och efter 2 timmar dyker min granne upp som jag har bott i samma

trapp med i snart 3 år

 

Min första kommentar utan att hälsa först. Det va de j#vligaste e du p-lisPDT_Armataz_02_09.gif parkerinsvakt

och begge brister ut i skratt. Ja där ser man Vilka grannar man har

 

Mvh Arnberg

 

 
Karl XI2008-08-23 19:23:42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kusins fru blev väldigt handikappad och fick personlig assistent. Kommunen skulle spara pengar och drog in den personliga assistenten. Dom blev förtvivlade och fick tipset att skilja sig. Det gjorde dom. Handikappade frun fick en egen lägenhet och personlig assistent dygnet runt sju dagar i veckan mot tidigare personlig assistent 8 -17 måndag - fredag. Besparingen för kommunen blev inte så stor......

 

En läkare i Värmland skulle åka på en endagskonferans i Stockholm. "Du får bara åka tåg, flyg är för dyrt". Han ringde från Stockholm och sa att jag hinner inte hem med sista tåget, kan jag ta flyg? "Nej!" Då tar jag in på hotell och och tar tåget imorgon bitti och hinner inte komma på jobb i morgon. " Ja det blir bra".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Beau och alla andra!

 

- Ja, vad ska man säga... PDT_Armataz_02_42.gif

S J U K T är bara förnamnet!

 

Carl Bildt med anhang "sköter" sig fint på UD... PDT_Armataz_02_33.gif

 

amb.jpg

 

Bistånd betalar nya ambassader

 

Utrikesdepartementet ska använda biståndspengar för att finansiera de nya ambassader som öppnats. Det berättar SVT:s Aktuellt.

 

Det senaste året har flera ambassader och konsulat stängts för att spara pengar. Samtidigt har nya öppnats och dessa är dyrare i drift. Dyrast är den i Bagdad, ca 60 milj kr om året.

 

Besparingarna beräknas till ca 32 milj och kostnaden för de nya ambassaderna blir över 100 milj kr. Hur mycket biståndspengar som ska användas är oklart.

 

Klipp från SVT finns HÄR

 

Heja Sverige PDT_Armataz_02_10.gif

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Anitra Steen hoppar av från Systembolaget

 

Systembolagets vd Anitra Steen meddelar att hon avgår. Med sig får hon en pension värd minst 45 miljoner kronor de kommande tio åren...

 

img_47a2d0fbcb892.jpg

 

Att kärringen varit med i muthärvor, skaffat sig regelvidriga fördelar m.m. m.m. verkar inte bekomma förre stadsministerns fru det minsta! PDT_Armataz_02_13.gif

 

Läs hela artikeln här: Äckelpäckel

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Ett starkt tips från oss Admin och Moderatörer är att vi försöker hålla både tråden och våra eventuella kommentarer sakliga!

 

Vi skall ha hög till tak inne på Terrängbil.net, den saken är vi alla eniga i. Men politiska teman har en tendens att ge "känslor" PDT_Armataz_02_43.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_15.gif

Ett starkt tips från oss Admin och Moderatörer är att vi försöker hålla både tråden och våra eventuella kommentarer sakliga!

 

Vi skall ha hög till tak inne på Terrängbil.net' date=' den saken är vi alla eniga i. Men politiska teman har en tendens att ge "känslor" [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_43.gif[/img]

 

SORRY!

 

Håller med dig Andreas, det blev "Fort och Fel"...

Hoppade i taket när jag läste om pensionen! *Thats it*

 

- Du/Ni får Mer än Gärna radera inlägget!

 

FEL AV MIG /Lasse PDT_Armataz_02_15.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CERN - LHC "Large Hadron Collider"!  PDT_Armataz_02_28.gif

 

15cern.xlarge1.jpg

 

Expressen gick ut med rubriken: Nu kan jorden gå under! Och fortsatte:

I dag smäller det - då ska forskare i Schweiz försöka återskapa Big bang i en jättemaskin.

Menen en stor grupp andra forskare varnar för att projektet kommer att leda till jordens undergång.

Läs artikeln Här

 

Viss panik utbröt, inte bara här, utan världen över där liknande artiklar etc. spreds!

 

cern_aerial.jpg

 

Här ser vi sträckningen av den 27 kilometer långa underjordiska tunneln där experimenten sker.

 

Från Universums födelse till materiens inre.

SR har en bra temasida om världens största partikelaccelerator som finns Här

 

På YouTube finns det massor om LHC, här ett exempel.

 

 

- Jag måste erkänna, hela projektet är lite läskigt...

 

PDT_Armataz_02_14.gif /Lasse

------------------------

 

EDIT

 

Det "känns" inte så mycket tryggare när man läser DETTA PDT_Armataz_02_42.gif
Lasse2008-09-13 22:04:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst H.Hansen

Yacht såld för 240 kr

6F4A3BC4B355F97761F61E122AD0D4.jpg

240

spänn. Mer än så fick inte ägaren för sin tjusiga båt, som han lagt ut

till försäljning på en auktionssajt. Tabben var att han glömt att sätta

ett minimibelopp inför budgivningen, framgår det på affarsvarlden.se.

Före  auktionen hade säljaren enligt AFV:s nättdning räknat med att få uppemot 10.000 pund, motsvarande 120.000 kronor.

Nu landade summan på futtiga 240 kronor.

Det fick säljaren att försöka stoppa affären på AllesAuktion.de, men köparen drog ärendet till domstol.

Och vann!

"Lagarna

för affärstransaktioner gäller även för internet-auktioner", säger

domstolens talesman Hubertus Nolte, skriver AFV:s nätupplaga.

 

 

Inte alltid så bra att sälja på nätet tydligen men fint för köparen PDT_Armataz_02_43.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yacht såld för 240 kr

6F4A3BC4B355F97761F61E122AD0D4.jpg

240 spänn. Mer än så fick inte ägaren för sin tjusiga båt' date=' som han lagt ut till försäljning på en auktionssajt. Tabben var att han glömt att sätta ett minimibelopp inför budgivningen, framgår det på affarsvarlden.se.

Inte alltid så bra att sälja på nätet tydligen men fint för köparen [img']smileys/PDT_Armataz_02_43.gif[/img]

 

Vilken miss/missär... PDT_Armataz_02_06.gif

 

En anekdot

 

Jag gick med i Tradera 2004, min första auktion var en TV Box som jag hade använt för att se film från datorn på TV/Projektor, en fin och "dyr" pryl som ser ut så här idag: AVerMedia

 

Nu var det min första auktion och jag var väl "lite" ivrig...

- Nåväl... När auktionen var slut hade jag bara ett bud, och det var på 1 krona!

 

Det kändes surt att sälja den fina boxen så billigt, men auktion är auktion!

 

PDT_Armataz_02_35.gif /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gäst Fredrik L

Lär inte vara första gången han jonglerat med barnet heller, vore inte konstigt om barnet får livslånga problem med axlarna Fredrik L2008-11-07 18:46:22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Man måste ta utbildningar och göra prov för det mesta för att visa att man kan hantera och är lämplig för det man utbildar sig på, tänker då på körkort, vapenlicens mm. Men att vara förälder är det inga krav på! Det får vilken idiot som helst bli utan någon som helst "utbildning".

 

Som förälder blir jag riktigt förbannad när jag ser sånt här! Vilken J***A idiot.... bigun2.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så smart att strippa inför sina unga elever...

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=ePbwP9HYWhI[/tube]

 

Men det tyckte denna tyska lärarinna som lät kläderna falla inför sina häpna elever.

En elev filmade allt med sin mobiltelefon, föräldrarna var rasande, men rektorn på skolan tyckte inte lärarinnans stripp var nog för avsked.

 

Enligt honom hade inte eleverna sett mer än man gör på en badstrand...

- Schysst om kvinnorna börjar jucka runt på stränderna i sommar, eller.

 

PDT_Armataz_02_40.gif /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...