Gå till innehåll

Kättilstorpsträffen


Gäst ROADKILL

Rekommendera Poster

Gäst ROADKILL

 

Välkommen till en av Sveriges största offroad träffar.
Offroaders Kättilstorp anordnar varje år en träff för förare av 4 hjuls drivna fordon (jeepar)

Träffen håller till i Kättilstorp ca 2 mil från Falköping, från Jönköping är det ca 4,5 mil.

Tanken är att den skall passa alla med jeep intresse, vi vill träffa andra likasinnade för att utbyta erfarenheter, öva sig på sin nivå med körning i terräng, samt umgås och ha trevligt, de bilar som kommer på denna träff är allt ifrån original bilar till omgjorda bilar med betydligt större däck och ofta starkare motorer, kravet att få köra är att man har körkort för fordonet samt att fordonet är registrerat och försäkrat.

I år har vi träffen 11-13 / 7. kampingen öppnar kl 12:00 på fredagen.

Framåt kvällen kör vi en nattslinga i karavan runt bygden på skogsvägar och avstickare med lite svårare terräng för dem som vill.

Lördagen börjar med att vi kör i karavan från Kättilstorp till Skövde P4 (kråkberget) det är skyltat så alla skall hitta, det finns de som väljer att åka enbart på kråkberget, området är öppet från kl 09:00 till 16:00, anledningen till att vi kör på kråkberget är att området har mycket varierande terräng, så att alla skall kunna hitta och välja lagom stora utmaningar för sin och bilens förmåga.

På lördagskvällen är det tradition att vi har tävlingar (crazy games) oftast är det klubb lag eller mixade lag som tävlar om fina priser, det brukar bli mycket uppskattat från publiken. Sen är det mat, dans och fest till vårat husband långt in på småtimmarna.

Träffen avslutas på söndagen med fri körning på ett begränsat område nära kampingen i Kättilstorp.Hjärtligt välkomna!

 

 

Preliminärt Program

Fredag 11/7

16.00–00.00 Matförsäljning, Kaffe.

21.00 Information om nattsafari vid stora scenen.

21.15 Avfärd nattsafari.

 

Lördag 12/7

7.00-9.30 Frukost finns att köpa i tältet.

9.00 Uppställning för gemensam karavan bakom Löfvings röda sugga med start vid Gulf.

9.15 Avgång gemensam karavan till P4 Skövde.

10.00–16.00 Körning efter egen förmåga hela dagen. Mat, dricka, kaffe finns att köpa hela dagen.

10.00–13.00 Tipsrundan startar vid informationstältet.

15.00 Sista inlämning för tipsrundan. Informations tält och försäljning av tröjor och dyl. finns vid matförsäljningen vid stora planen mitt på området.

17.00–02.00 Mat, dricka, kaffe försäljning i tältet.

20.00 Crazy games och prisutdelningar.

Ca 22.00 Perry´s rockorkester rockar fett tills solen går upp.

Söndag 13/7

9.00 – 13.00 Frukost och mat i tältet.

10.00–13.00 Frikörning vid infartsvägen till campingen.

Vid frågor ang. träffen kontakta Michael tel. 0707 66 66 09 eller webmaster@offroaderskattilstorp.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Ekonomin tillåter ingen tur i år då jag köpt en elva,, tråkigt nog då jag varit där i 4 år i rad,, PDT_Armataz_02_06.gif

Men det kommer minst 2 bilar härifrån ändå, PDT_Armataz_02_02.gif

Bland annat Hicke me monsterhjulen,, PDT_Armataz_02_44.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Är det inga mer från tgb.net som ska upp (eller ner)?? Vi åker från borgstena vid 10-10.30 (jag, tg1111 samt portalpalme) monkysa2008-07-11 08:42:44
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Är det inga mer från tgb.net som ska upp (eller ner)?? Vi åker från borgstena vid 10-10.30 (jag' date=' tg1111 samt portalpalme) [/quote']

/Grunnar på det!

Skall ni åka hem samma dag, eller sover ni över?

Skall Rune med föresten?

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL

Ja då är det dags!

Hoppas att få träffa fler av er på detta forum.

Utlovat lite sol och lite regn. Det kan inte bli bättre!!!

(Jag lyckades tappa (den bara flög avPDT_Armataz_02_08.gif) bakre portalaxels på rodden igår morse.

Ganska typiskt 24 timmar före träffen. Lite sömn, men den är nu på plats)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Är det inga mer från tgb.net som ska upp (eller ner)?? Vi åker från borgstena vid 10-10.30 (jag' date=' tg1111 samt portalpalme) [/quote']

/Grunnar på det!

Skall ni åka hem samma dag' date=' eller sover ni över?

Skall Rune med föresten?

/Kjell
[/quote']

 

Vi åker upp idag om en stund och hem nån gång på söndagen.
monkysa2008-07-11 09:47:08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Är det inga mer från tgb.net som ska upp (eller ner)?? Vi åker från borgstena vid 10-10.30 (jag' date=' tg1111 samt portalpalme) [/quote']

/Grunnar på det!

Skall ni åka hem samma dag' date=' eller sover ni över?

Skall Rune med föresten?

/Kjell
[/quote']

 

Vi åker upp idag om en stund och hem nån gång på söndagen.

OK!

Tyvärr jobbar jag idag!

Är det någon annan från Göteborg/Borås som skall dit morgon?

Blir lite träligt att åka själv!

/Kjell 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Jag ska upp på lördag så vi skulle kunna träffas i Ulricehamn Kjell.

Hej Johan:

Jag(jag menar hon, chefen)Har inte bestämmt sig till 100% ännu, men vilken tid åker ni?

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Skulle tippa på att vi åker härifrån runt 8' date=' så kvart över 8 i Ulricehamn.

Trodde du var chef[img']smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img]

Bara på jobbet!

Hur lång tid från Bollebygd till Ulricehamn, tror du?

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Det är runt 6 mil' date=' så det borde ta ca 45 minuter i lagom TGB-fart. [/quote']

Tack!

Då kanske jag dyker upp i Ulricehamn 08:15

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst beachen

Ja och Robban kommer. Har kraftig abstinens efter lite skogsmaterial. Vi får dock åka framhjulsdrivet, och det skulle förvåna mig om den börjar driva bak...

 

/ Tony
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Jaha, då får vi väl haka på Johan och Kjell i Ulricehamn.

Eller får vi inte vara med i kolonnkörning med Passat Diesel ? PDT_Armataz_02_16.gif

Var träffas vi 08.15 ?

Parkeringen på Von LIDL ?

 

Eftersom mitt jänkejärn är trasigt kör jag Canon 40D i morgon PDT_Armataz_02_22.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...