Gå till innehåll

Ny produktion av Trelleborg däcken


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Gäst Teddan

Så ni vet så kommer Trelleborg att sätta igång med en ny produktion av deras 280/85/16 däcken igen.

 

Detta har jag precis fått bekräftat av Trelleborg själva. Leverans till återförsäljarna är beräknat till under novembermånaden.

 

 

 

Priset? Ja. Omkring 4000kr inkl moms hos återförsäljarna. Styckepris så klart.

 

 

 

 

 

Trelleborg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Men tänk hur bra man kommer fram! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Tänk om man fastnar mitt i ingenstans inte inte har en winch!

 

Boggseringen med en bilbärgare blir nog dyrt det med! PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Men tänk hur bra man kommer fram! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Tänk om man fastnar mitt i ingenstans inte inte har en winch!

 

Boggseringen med en bilbärgare blir nog dyrt det med! PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_10.gif

 

Jodå... Men 4000' date='- är våldsamt för "ETT" styck däck oavsätt. [img']smileys/PDT_Armataz_02_19.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle
Dom nytillverkade "pildäcken" MT 117 från silverstone ligger runt 17-1800:-/st.Någon som har provat dom?

 

Jodå, jag har dom på min valp.

Jag tycker dom är helt OK, jag har inte provat med några andra däck så jag kan inte jämföra med något.

Jag köpte 285/85-16 för några år sedan och den dimensionen verkar vara omöjlig att få tag i, i Sverige. De finns forfarande att köpa i Norge.

280/85-16 fanns för ett tag sedan att få tag på i Sverige.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests

kan säga att list priset på MT 117 är 2480 + moms och jag råkar veta vad dom köper in dom för  PDT_Armataz_02_29.gif Men deras priser kommer jag lätt att konkurera bort  PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Hade för mig det med. Men kollade på Coopers hemsida och hittade inga. Sen är det så att dem är sommardäck. Med att jag kör min valp varje dag året om så vill jag ha en AT däck. Visst, vi valp ägare är befriade från vinterväglagen men det är tryggare att inte kör på sommardäck.

 

 

 

STT däcken hittade jag för 2300kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

STT har jag på min o dom ska vara vintergodkända har jag för mig. Tror dom andra heter MT o har för mig dom är vintergodkända med. Kolla med Daniel L, han har sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jag är ganska säker på att det är ATR som Daniel kör på. Erikc304 gör det i alla fall och jag är ganska säker på att de har likadana. Själv kör jag, som jag nämnt några gånger, på S/T. Dim 315/75-16.

 

De är alltså bredare än originalen men har samma diameter. Det var ganska viktigt för mig att välja ett däck med minst samma diameter som originalet för tycker att valpen varvar tillräckligt ändå.

 

Jag gav strax under 2000:-/st för mina.

 

Jag kan ju lägga till att de var lite knepiga att tråckla dit på 6,5" fälgarna men det gick.

Ake642008-07-28 21:00:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Just det. Men tar inte 315 i när man svänger fullt?

 

 

 

Det blir spännande att prova dem här Bridgestone med att det är hel gummi mitt på slitbanan. Lite trött på känslan att man kör på kugghjul. PDT_Armataz_02_42.gifTeddan2008-07-28 21:03:36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Jo de gjorde det i början men sen fick jag fick lära mig att det finns två ställskruvar som man kan begränsa rattutslaget med och efter att ha gjort det tar det inte i längre. Det var inte mycket jag behövde justera så det märks ingen skillnad i praktiken på svängradien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
Jo de gjorde det i början men sen fick jag fick lära mig att det finns två ställskruvar som man kan begränsa rattutslaget med och efter att ha gjort det tar det inte i längre. Det var inte mycket jag behövde justera så det märks ingen skillnad i praktiken på svängradien.

 

 

 

Hmm. Ska kolla upp det där Åke.

 

 

 

Sen undrar jag om skillnaden i bränsleförbrukning. 315 är bredare men 285/75 är lite mindre i rulldiameter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Har du provat att renovera den med en renoveringssats från Förgasare teknik? Gjorde det med min och märkte att det blev nån deciliter bättre.

 

 

 

Fast nu har jag byte till en ny Weber 34/36 och förbrukningen har minskat dramatiskt samt att den går som en spjut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...