Gå till innehåll

Ny produktion av Trelleborg däcken


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Gäst Teddan

Jag vet inte vad den drar nu. Men efter jag har lekt klart med att gasa som en dåre för att se vad den nya Webern och Hansens B20 kan göra så ska jag tanka och köra som en vettigt människa igen. Innan så drog den 2 liter milen vid snäll blandad körning. Hoppas på att sätta på dem nya Bridgestone till helgen och då borde det göra ännu mer. Jag gissar att den kommer att dra drygt en liter milen.

 

 

 

Teddan2008-07-28 21:30:33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

pv-jeep och jag håller på att titta på att bygga om växellådan för att få ut en högre topphastighet/lägre varvtal vid 70kmh. Det borde också hjälpa med förbrukningen med att jag kör valpen varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Angående vinterdäck:

 

Eftersom vi kom in på godkända vinterdäck tidigare letade jag reda på vad vägverket säger om saken. Iofs måste de flesta av oss inte åka med vinterdäck enligt lag men det kan ju vara intressant ändå.

 

Vägverket skriver följande:

 Godkända vinterdäck är märkta M+S, M-S,

M.S., M&S eller Mud and Snow, men måste

dessutom vara tillverkade särskilt för vinterkörning.

Året-runt-däck uppfyller normalt inte

kraven på vinterdäck. Hitta godkända vinterdäck

på www.dackinfo.nu och www.stro.nu eller

beställ Vägverkets gratisbroschyr från

vagverket.butiken@vv.se.

 

Den här listan tog jag från STRO:s hemsida.

http://www.stro.se/winter/vinter071001.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst H.Hansen

Funderar lite över detta med ny produktion

Mina trelleborg cross country är tillverkade i maj 2005, men inte gått just så många mil så de var ju som nya.  Så jag undrar när de slutade tillverka om nyproduktionen har börjat igen ? med leverans i november PDT_Armataz_02_12.gif

 

Sen står det ju M+S på dem , ja nu sitter de ju på en gammal valp så där kanske kraven är mindre, men det ser ju inte ut att vara tillverkade för att användas som vinterdäck,

Ja då det gick att köra på de gamla hockye puckarna så lär ju dessa vara bra mycket bättre ändå PDT_Armataz_02_05.gif

 

H.Hansen2008-10-09 08:17:50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde vägdäck idag från Vianor. Blev Dueler A-T 694 All Terrain

 

Mer info här.

 

1933kr st plus montering är inte så blodigt.

 

Har försökt att hitta en lite mer vägdäck i 280/85/16 men det finns inte.

 

 

Dueler.jpg

 

Det är 16" fälgen som är för liten, skulle den ha i alla fall varit 18" skulle det finnas mycket mer möjligheter och val av däck.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...