Gå till innehåll

Laplander.nu - Höstträff i Bjurbäcken


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...
Gäst mattias

Snacka om tur alltså.Arbetet blev senarelagt med 2 veckor,dels blev semestern 2 veckor längre och ännu bättre ,nu missar jag inte bjurbäckenträffen som jag skulle ha gjort annars.PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lennart

Som ni som var med i våras vet, så havererade min 9033:a väldans snöpligt då. Jag har nu bytt förgasare och tändspole - helt "nya" grejor från 60-talet - och dessutom fick jag ju hjälp av Håkan med en annan bränslepump. Alldeles nya grejor är tändstift och fördelarlock. Men den vill ändå inte riktigt funka; nu verkar det som att den inte får bensin i alla lägen, i synnerhet när den är riktigt varmkörd. Kanske är det tanken som måste bytas, eller backventilen i pumpen? Annars funkar den bra :)

 

Tacksam för tips om hur min lågtflygande Gripen åtminstone ska få lite luft under vingarna.

 

Och om den inte går att få "upp i luften" till höstens Bjurbäck-träff,  så tänkte jag ändå komma med min sambos "nya" Toyota RAV -99. och hälsa på på lördagen. Nån jag kan få åka med då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Hmmm det låter fruktansvärt bekant Lennart.... Har inte Hasse varit borta i samma problem med sin ?

 

Om du inte önskar ta ut Rav 4:an så finns det alltid plats i någon terrängbil PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jag skall med alla tillgängliga medel göra allt för att ta mej till Bjurbäcken,

 

Så några blir vi nog Danne PDT_Armataz_02_02.gif

 

 

 

Som ni som var med i våras vet' date=' så havererade min 9033:a väldans snöpligt då. Jag har nu bytt förgasare och tändspole - helt "nya" grejor från 60-talet - och dessutom fick jag ju hjälp av Håkan med en annan bränslepump. Alldeles nya grejor är tändstift och fördelarlock. Men den vill ändå inte riktigt funka; nu verkar det som att den inte får bensin i alla lägen, i synnerhet när den är riktigt varmkörd. Kanske är det tanken som måste bytas, eller backventilen i pumpen? Annars funkar den bra :)

 

Tacksam för tips om hur min lågtflygande Gripen åtminstone ska få lite luft under vingarna.

 

Och om den inte går att få "upp i luften" till höstens Bjurbäck-träff,  så tänkte jag ändå komma med min sambos "nya" Toyota RAV -99. och hälsa på på lördagen. Nån jag kan få åka med då?

[/quote']

 

 

Hmmm det låter fruktansvärt bekant Lennart.... Har inte Hasse varit borta i samma problem med sin ?

 

 

Är det min valp du tänker på Andreas så stämmer det att jag hade väldigt liknade problem som igentligen var lätt lösta när jag hittade orsaken' date=' men det kanske vi skall ta i garaget eller under valp.

 

Jag kan beskriva mina liknande symyom och hur jag löste dem där Lennart om du vill. för mej varken dyrt eller svårt när jag kom på vad det var [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

 

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det gör vi lennart tar med just de saker som behövs för att få till de bekymmer jag haft PDT_Armataz_02_02.gif

Kommer att prioritera bjurbäcken, Andra träffar får stå åt sidan för denna trevliga lagom stora träff PDT_Armataz_02_39.gif

Skall försöka ta mej dit på torsdag och stanna till söndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lennart

H.H: Tack för att du tar med dig grejor! Har som sagt bytt det mesta som har med bensin- och elektricitetstillförsel att göra. Och för några dagar sedan gjorde jag en provtur igen, och då fungerade den plötsligt ganska bra konstigt nog, utan hack. Så kanske var det bara en "shakedown" som behövdes, och kanske kan jag komma med själva valpen på lördag och stanna till söndag. Ska provköra lite mer först, så får vi se ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Om jag kommer så blir det med barna sedan jag fått bekräftat att jag inte får barnvakt. Lite osäker på om dom orkar den resan.

 

Pratade med Trond i helgen och det blir lite justering efter förra träffen.

Denna gången blir det två grupper. En för dom som önskar köra lite försiktigt, och som inte kommer med Ex militärbilar. Och en grupp för oss som har militärbilar med fina däck, vinsch och det hela.

 

Så då tror jag alla kommer att bli riktigt nöjda PDT_Armataz_02_44.gif

 
Andreas.E2008-08-27 22:34:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är halv klart för min del. Jag kommer på fredag men vet inte när jag kommer och stannar tills söndag..

 

 

 

Några fler som ska från Sthlm? Vore trevligt med lite sällskap längst vägen! PDT_Armataz_02_02.gifTeddan2008-09-01 22:35:56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...