Gå till innehåll

Laplander.nu - Höstträff i Bjurbäcken


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

 

Pratade med Trond i helgen och det blir lite justering efter förra träffen.

Denna gången blir det två grupper. En för dom som önskar köra lite försiktigt, och som inte kommer med Ex militärbilar. Och en grupp för oss som har militärbilar med fina däck, vinsch och det hela.

 

 

 

Om man inte har jätte fina däck och vinsch och det hela får man ej köra de tuffare spåren då PDT_Armataz_02_06.gif

Vill ju att det skall vara lite jäkligt och tar med många stropppar så kan ni med vinschar  få öva på era PDT_Armataz_02_05.gif

 

 

Andreas.E2008-09-02 12:11:10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape
Det är halv klart för min del. Jag kommer på fredag men vet inte när jag kommer och stannar tills söndag..

 

Några fler som ska från Sthlm? Vore trevligt med lite sällskap längst vägen! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Åker du förbi karlstad så kan vi slå följe från fagerås,, jag åker vid 15 tiden,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Åker du förbi karlstad så kan vi slå följe från fagerås' date=', jag åker vid 15 tiden,

 

//Danne
[/quote']

 

 

 

Trevligt Danne! Vilken tid är du i Fagerås? (Mellan tumme och tå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Undrar inför Bjurbäcken. Vilka kanaler på PR o PMR används??? Kan ju vara bra att veta om man kommer i mörkret.

 

På PR brukar jag och Daniel.L använda kanal 11 eller 13, lyssnar av båda. På PMR´n så brukar det vara kanal 7 som gäller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape
he he he... stämmer det.. Jag och mina små troll åker på fredag förmiddag.

 

Då kanske du är där före mig och tösabiten' date=', [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

Vi åker hemmifrån vid 15 tiden,, e nog där vid 16,30 skulle ja tro,

Du hör oss tidigt,, det var slut på ljuddämparna på biltema så jag har bara en nu,, PDT_Armataz_02_01.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Vi kommer att köra från Oslo rundt kl10 på fredagsmorgon. Räknar med att det kommer att ta rundt 3 timmar för oss att komma fram. Men sedan jag skall ha med mig två barn, så tar det kanske lite mer tid än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hälsa från Magnus på Expedition Store följande:

 

 

 

Lagervaror 20 % rabatt

 

 

 

Beställningsvaror 10 % om beställning veckan efter träffen (inbetalt på bg).

 

 

 

Förutom Vision X där de ju redan har 15 %.

 

 

 

Vill ni ha nåt så kan jag ta med mig sakerna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ NEJ NEJ!

 

 

 

Jag har haft problem med växlingen och efter att ha luftat och justerat så blev det inte bättre. Pratade med pv-jeep och han tror att jag har sprängt mina lameller. PDT_Armataz_02_06.gif

 

 

 

Kan stämma. Av lite erfarenhet så åkte jag ner för ett stup i Rimbo med lågväxel i hög fart när jag släppte på kopplingen....

 

 

 

Next year! Då ska jag vara i Bjurbäcken redan torsdag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Surt Teddan.... Vi får köra din del också då PDT_Armataz_02_02.gif

Nu är allt färdigt packat här hemma. Kör i morgon klockan 10:00, räknar med att det ä rundt 25-28mil, så ramlar in i lägret runt 14-15 i morgon.

 

Kommer att skicka lite rapport in till forumet under träffen, det samma gör nog Trond på Laplander.nu

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...