Gå till innehåll

terrängmoped


Gäst chrille_rieju

Rekommendera Poster

Gäst chrille_rieju

 

  nt för ja vett vad uppside down gafflar riktigt är men det sitter på rätt fina dämparesmiley1.gif   nu är även bakhjulet av annars var det svårt o komma till svingen ordentligtsmiley24.gif  har lagt grundlack 3 gånnger sammanlagt nu för jag har gjort sakerna i fel ordning spacklade efter 2 lager grundlack då ramen inte vaer helt jämn men den är bättre nu så nu sjka det lääggas ett lager med primer till o sen röd färgsmiley1.gif

 

obs: det är inte jag som lackerar det är pappa som gör det med biltema sprayburkar kanske nt dem bästa men endast 39 kr per burk så då är det nog bättre o slösa lite billig färg me många lager än att snåla me dyr färgsmiley1.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

endast 39 kr per burk så då är det nog bättre o slösa lite billig färg me många lager än att snåla me dyr färgsmiley1.gif

 

Det tycker jag verkar vettigt. Då har du dels en FIN moped' date=' dels har den inte kostat en dyr lackering, det ger att du kan använda den utan att bli så rädd om den att du tycker den blir tråkig. Sen är det ju inte så ruinerande att förbättra de skador den eventuellt får. [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley20.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju

 

 nä det blir ju nt så dyrt nu är ramen helt röd så imorgon blir det klarlack o förhoppningsvis bilder  ja e glad att det finns folk som följer projektetsmiley1.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju

 

  här kommer bilder på den fina röda ramen den är helt klar nu med klarlack o alltsmiley1.gif

 

  en helhetsbildsmiley17.gif

 helhetsbildklarbst.jpg

 

 på styrfästenasmiley1.gif

styrfsteklar2.jpg

 

 och bakifrånsmiley1.gif

ramfrdighelhetsbild.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju

 

  hehe ahh den kommer nog bli bra och det sitter fina däck på så den är bra och köra på grus medsmiley1.gif 

och jag tyckte pappa lyckade lackera den väldigt bra inte så lätt utan kompressor o så så det fick ju bli sprayburkar smiley1.gif  glöm inte bort att det är jag som har slipatsmiley17.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju

nu har jag märkt nått jättedåligtsmiley19.gif i dag när jag skulle sätta på mitt bakhjul såfick jag ett jätte problem.

 problemet är att bakhjulet sitter snett distansen mellan hjulet o svingen är mycket större på ena sidan en på andra . svingen ser nästan ut att va böjd .

 asså när man kollar så står inte hjulet i mitten där det ska sitta utan vid kanten inte alls i sama linje som framhjuletsmiley19.gif  snälla är det någon som kan hjälpa mig med det  och förklara smiley22.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag har aldrig vare sig ägt eller meckat moped, men på cyklar med kedjeväxel är ekrarna ofta olika långa på höger och vänster sida på hjulet, eftersom dreven tar plats på ena sidan och fälgen ska vara i centrum. Det kanske istället är så att svingen är osymmetriskt utformad på moppen? Kedjan är sannolikt bästa måttet, som s-os skrev. Är den rak hela vägen och dreven helt i linje med varandra, bör hjulet sittar rätt. omega24v2007-01-28 20:59:17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

På de flesta tvåhjulingar som jag har ägt så är det olika distanser på var sin sida av navet så gör som s_os sa så löser det sej nog smiley20.gif, för om du bara har plockat i sär det och slipat och lackat så kan det inte blivit någon skada på svingen, utan det är något som inte sitter rätt och det löser du snart om du klurar lite , lycka till mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju

 

 ja tack för hjälpen men det verkar som att det ska sitta så precis som s-os sa så sitter faktiskt kedjan rätt och bromsen rätt om jag skulle kapa ena distansen så skulle varken bromsen gå på eller kedjan sitta rätt så det verkar som det ska va så ser lite konstigt ut då den sitter ca en cm mer åt vänster men man tänker nog inte på det om man inte vet om detsmiley17.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det ser faktiskt ut som att det fått sig en smäll någon gång... hjulet brukar ju vara hyfsat centrerat... det verkar sitta någon eftersvetsad plåtbit på svingen också... nu gör ju inte detta så mycket -det viktiga är att hjulet sitter rakt och kedjan går rakt utan böjar... har ni snö? prova led mopeden rakt ute på gårdsplan och kolla om bakhjulet spårar i framjhjulet...men som sagt även om det inte är helt i linje så gör det inget på en moped... ut i terrängen och kör! PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst chrille_rieju
jaja ni verkar nt tycka det är så farligt då  som sagt så är det väldigt sne bild på andra dessutom så tänker man nt direkt på det nu när fler saker går o kolla påPDT_Armataz_02_01.gif tack för hjälpen jag lovar att lägga in fler bilderPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst chrille_rieju

nu e handtagen på plats och jag håller på att slipa på tanken o kåpor oså dock har jag varit sjuk och har 3 prov den här veckan så det händer inte så mycket just nuPDT_Armataz_02_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...