Gå till innehåll

Kompressor 12 V Proffs ?


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

ja då jag har pumpat något däck åt gången så är det dags att köra allt till sin spets.

ska köra den med ett antal stop och sätta på ett luft munstycke , klarar den ca  30 min fri luft så e det ok.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då e den till enda den gick  7 st starer  efter varandra sedan va den trasig.

SÄKRINGEN va hel men trans funkade ej efter det . den va varm men luktade inte bränt.

Ja mekanik e kanske bättre än elektronik?

 

Jag får ge mig.PDT_Armataz_02_06.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara friblås du är ute efter räcker väl lungorna till, belastning när den ska komprimera luft.

ett tips till de som inte har kompressor, gör iordning en slang med ventilfattning och ha ett välpumpat reservhjul gärna minst  4 kg. 

 

färdiga slangar med ventilfattning i båda ändar finns tex i tunga fordon för att slanga över luft vid  bogsering .
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Synd kurtz  PDT_Armataz_02_06.gif

Ja ser ut som om det blir en sådan 300 kroners till att börja med.

Nästa körning för mej blir i Hallsberg 18/10 och då är det inte så långt ut till statoils truck stopp vid E 20 där kör de med slang och påfylningsmunstycke som man får hämta i kassan. inga tråkiga blåsor där inte PDT_Armataz_02_02.gif

då skall det väll räcka att trycka upp det till 1 bar innan man rullar dit och fyller ordentligt inför 8a mila turen hem igen PDT_Armataz_02_05.gif  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kompressor är eller var kopplad till en tank i aluminium från en lastbil.

Då tanken e stor och lätt så behöver inte kompressorn gå så många ggr.

Luftkompressor OL 195

För målning, däckpumpning och spikning etc.

abac.gif

Driftsäker, permanentsmord oljefri kompressor. För användning t.ex. vid målning och att pumpa bildäck. Portabel kompressor. Universal snabbkoppling passande typ Cejn reduceringsventil m fl . Helautomatisk drift. Avgiven luftmängd: 130 l. Arbetstryck: 8 bar. Tankvolym: 24 l. Cylindervolym: 200 l/min. Effekt: 1,5 Hk. 230 V. Vikt: 15 kg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...