Gå till innehåll

Någon som är sugen på en mellandagskörning 27/12?


Gäst ullmenkott

Rekommendera Poster

Gäst ullmenkott

Jag funderar på att anordna en träff med lite kul körning och ev även lättsam tävling i mellandagarna, är det någon som är intresserad av en sån? ullmenkott2008-12-19 11:11:33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Jag har tillgång till 2 olika områden ett i Strängnäs och ett i Märsta.

 

Min fundering är om det finns intresse för en mellandagsträff på ett eller möjligen på båda områdena PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Vi har verkligen inget emot folk som anordnar terrängkörningsträffar, men företagsannonsering skall vara konfirmerad av ADMIN. Jag har hittills inte sett nåt i dina två poster som skulle direkt strida mot våra regler, men jag är tacksam om du skriver ett PM till mig och berättar vad du tänker arrangera och därmed vad vi förmedlar här genom forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Vi har verkligen inget emot folk som anordnar terrängkörningsträffar' date=' men företagsannonsering skall vara konfirmerad av ADMIN. Jag har hittills inte sett nåt i dina två poster som skulle direkt strida mot våra regler, men jag är tacksam om du skriver ett PM till mig och berättar vad du tänker arrangera och därmed vad vi förmedlar här genom forumet.

[/quote']

 

Hej Erik, du har pm.

 

Jag ber om ursäkt om jag brutit mot några forumpolicys, jag ville bara höra mig för om det fanns något som helst intresse av att någon anordnade en mellandagsträff PDT_Armataz_02_15.gif.

Det handlar definitivt inte om någon företagsannonsering utan endast en stilla undran från mig som privatperson, kanske det var lite olyckligt att lägga med mitt företags hemsida i min avatar PDT_Armataz_02_06.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hej Stefan! Har läst och svarat. Terrängkörning "ligger inom vårt intresseområde" PDT_Armataz_02_23.gif så särskilt stort brott mot våra regler har du inte begått. Vi hörs vidare ikväll i ämnet, så kan vi säkert komma överens om hur ett företag kan påannonsera en körning för oss här på forumet. Vanligtvis är det ideella föreningar som arrangerar sånt, företag är vi inte vana vid och inte privatpersoner heller egentligen.ErikC3042008-12-15 10:16:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Så. Av orsaker som inte har med själva ämnet att göra har det dröjt med kontakten mellan mig och Stefan, jag ber om ursäkt för dröjsmålet.

 

Terrängbil.nets ståndpunkt är ju att främja ägarnas möjligheter att äga, bruka och vårda sina fordon och att annonsera terrängkörningsträffar är självklart en del av det som vi ska ägna oss åt här på forumet. Problemet är inte träffen som sån, utan annonseringen och vem som står bakom. Så länge det är en privatperson eller en förening som arrangerar är saken enkel, men företagsannonsering är precis det vi undanber oss ifrån. Stefan har berättat att han tycker det är synd att de marker som han disponerar för sin verksamhet på vardagar står outnyttjade på helger och vill hitta på nåt för att ändra på det.

 

Så Stefan, nu får du berätta vad du tänkt dig och vilka förutsättningar som gäller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Tack Erik,

 

Jo min tanke/undran är helt enkelt om det finns något intresse att jag "öppnar upp" ett eller möjligen båda våra områden för en trevlig mellandagsträff?

 

Helt enkelt en kul och avslappnad dag med massor av kul körning, kanske en rolig tävling för de som vill.

 

Dock är det förknippat med en liten avgift, vi betalar ju markhyra till fastighetsägaren (vi är endast arrendatorer), så kostnaden för en dags körning är 250:-pp.

 

Det verkar som om sthlm är mest intressant....

 

Så vad säger ni skall vi köra den 27/12 (lördag efter jul) förslagsvis mellan 10.00 - 15.00?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Hejsan grabbar,

 

Viktgränsen är 3,5t och endast gatlegala bilar är tillåtna på området dvs besiktat, skattat och försäkrat.

Stämmer bra att det är i Märsta vår Stockholmsbana ligger, närmare bestämt Rosersberg

Här finns ett par filmer från ett par av höstens arrangemang på banan...

 

Mvh

Stefan

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Jag tänkte köra på Rosersberg i Märsta den 27/12 mellan 10.00-15.00.

Samling 9.30-10.00

Körning 10.00-15.00

15.00 hem och äta rester från julbordet icon_wink.gif

 

Kostnaden för denna körning är 250:-/fordon (hyra till markägaren).

Endast gatlegala bilar på max 3,5t, skattat, besiktat och försäkrat givetvis.

 

Ev kan jag lyckas lura med frugan att sköta grillen icon_lol.gif

 

Om det finns intresse kan jag även sy ihop en skojsig liten tävling...

 

Så anmäl gärna ert intresse i denna tråd så att vi kan bli några stycken som får komma ut och leka lite!

 

pm:a eller ring om ni vill/behöver närmare vägbeskrivning.

 

Väl mött!

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...