Gå till innehåll

Någon som är sugen på en mellandagskörning 27/12?


Gäst ullmenkott

Rekommendera Poster

Får nog inte ihop bilen till den 27:nde...

 

Har nåt tjabbel med laddningen, ska byta generator, men hinner inte med det i tid.. Har skaffat mig en praktförkylning som håller mig i schack just nu...

 

Synd, det hade vart kul å träffa lite TGB:er i Rosersberg...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Inte heller jag får ihop bilen till den 27:nde...PDT_Armataz_02_11.gif

Och ersättaren är inte reggad ännu så den går inte heller.

 

Men bra initiativ.

 

PS. Är detta ett arrangemang utöver r4wd:s körningar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott
Inte heller jag får ihop bilen till den 27:nde...PDT_Armataz_02_11.gif

Och ersättaren är inte reggad ännu så den går inte heller.

 

Men bra initiativ.

 

PS. Är detta ett arrangemang utöver r4wd:s körningar?

 

Hejsan petewedi' date='

Ja, detta är arrangemang utöver r4wd, vi kör normalt företagsarrangemang på denna bana och när den inte utnyttjas till det så brukar jag försöka få med mig terrängintresserade människor och ordna egna körningar lite då och då (det brukar som regel bli minst 2ggr/månad eftersom jag tycker det är så j-kla kul att köra [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]).

Vi kör även ATV:er vid några tillfällen/månad.

 

Mvh

Stefan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott
Någon som hittar dit? Jag hänger gärna efter!

 

Hej Teddan

 

Om du har GPS så är detta koordinaterna:

Lat: N 59º 34' 25.95"

Long: E 17º 51' 48.02"

Om inte så följer här en kartlänk: http://trech.se/maersta_karta_stor.gif

 

Om du hamnar vilse så får du gärna ringa mig så guidar jag dig rätt PDT_Armataz_02_02.gif, välkommen i morgon (vi samlas mellan 9.30-10.00)!

 

Mvh

Stefan

070-300 92 22

ullmenkott2008-12-26 22:28:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen kul!!

Men Mårten... Jag förstår inte varför dina armar skulle göra ont? Är inte det lätt att svänga framhjulen när man står på nosen?PDT_Armataz_02_07.gif

Väntar att se dagens filmer på YouTube med spänning!!!

Vilka tacka Stefan för en kanon dag och första priset. PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ullmenkott

Dagens körning bjöd på vatten med 5cm tjock is, djuuuupa träsk, branta berghällar, strålande vackert väder med vindstilla och några lätta moln med 5 härligt krispiga minusgrader.

 

På samlingsplatsen fanns frugan på plats med enklare förplägnad i form av äkta kokkaffe, korvar och hamburgare med tillbehör.

 

Vi blev totalt 10 ekipage som susade runt på området med varierande framgång (en Jeep Cherokee sprängde tyvärr hela framdiffen PDT_Armataz_02_20.gif), ingen rolig avslutning på året...

 

Förmiddagen bestod av frikörning på områdets myriader slingor. Efter lunchen var det dags för den frivilliga tävlingen; en sorts teknik-/manöverbana bestående av bl a avgrundsdjupa flexgropar (Teddan stod nästan på huvudet i dem), riktigt trånga passager och snäva svängar bland träd och sten, uppför- & utförslut samt en adrenalinhöjande berghäll där Teddan, ännu en gång, höll på att tippa framlänges. Banan kördes först åt ena hållet och sedan åt andra hållet, målet var att ha så liten tidsdifferens som möjligt mellan åk 1 och åk 2.

 

Saxat ur resultatlistan:

54 sekunders differens: Kribba i sin mörkblåa Jeep Cherokee

41 sekunders differens; Djloop i sin lätt modifierade Jeep Cherokee

20 sekunders differens; PelleC i sin nästintill standard Jeep Cherokee

15 sekunders differens; Mårten i dagens största ekipage, tgb 1314B

12 sekunders differens; dagens vinnare, Teddan i sin Valp från ´69

 

Sedan följde en spontan safaritur runt området för att visa upp delar för områdets förstagångsförare, och jag misstänker att det kommer dyka upp bilder lite här och var för det är inte varje dag man ser en tgb 1314B, fastna med nosen i backen och sedan hasa sidledes ner för en bergsida (dessutom med hela hytten full av barn som undrade va f-n pappa höll på med).

Under safarin dök det även upp en gigantisk Bronco som beslutade sig för att testa djupet i ett av "valpspåren" med påföljden att motorn drunknade och vinchbärgning krävdes PDT_Armataz_02_01.gif.

 

När safarin tillslut anlände vid grillstugan var klockan mycket och det började mörkna så det blev dags för ihopplock och hemfärd.

 

Tack grabbar (ingen glömd) för en riktig toppendag, hoppas vi ses snart igen!

 

Mvh

Stefan 
ullmenkott2008-12-27 19:36:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte faktiskt Mårten i Väsby då han var påhemväg från Rosersberg i sin 1314... Å konstaterade tidigare på dagen att generatorn verkligen inte laddar alls längre på min bil :-(

 

Fina bilder från Rosersberg, trots haveriet på en av (icke TGB) bilarna...

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ H.Hansen

 

Känner du han/hon som har 20 bilen med stabshytten? Jag var på Gotland under medeltidsveckan och hyrde ett hus i Vibble. En kväll kom en liknande kärra med blandarna blinkandes. Jag gick ut för att titta och snacka lite men då var bilen borta. Såg f ö två 903:or stå på en tomt i Vibble. Stannade och snackade med ägaren. En rullade och den andra var reservdels bil. Vore kul om det var samma 20 bil jag såg. /Ola
Ola W2009-01-05 19:50:53
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...