Gå till innehåll

Trandum Vinterträff


Gäst Beau

Rekommendera Poster

Gäst Esten Antonsen

KJøretillatelsen til vintertreffet på Trandum 13-15 Mars PDT_Armataz_02_03.gif

Er i ordenPDT_Armataz_02_02.gif

 

Så da håpper vi på at det er mange som tar seg en tur når den tid kommerPDT_Armataz_02_11.gif

 

Esten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska dit på lördagen ,det passar perfekt med arbetet.Firman får stå för transportkostnaden dit och hem, hehe.Jag ska ju ändå köra den vägen och då kan jag slå 2 flugor på en smäll och ta tgb11 bilen.

Är det någon mer från forumet som skall dit?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på däck valet,orginal med kedjor eller stora boggger .Just nu lutar det åt 38,5 boggers  för dom sitter på just nu(testing I djup snö också).Men jag tar med orginalhjul+kedjor för den rätta känslan.Det fungerade så bra förra året när jag var där.Passerade massor av willys i snön när dom körde fast.Det var så stor skillnad att jag kände mig löjligt Jag blev så ensam i spåren.Men nu efteråt har jag fattat ,ju fler i spåren man är desto skojigare blir det.Hoppas på assistans i snön...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Andreas har du med dig din dotter? Eller bruka det vara barnfritt? Dottern på 6 år vill gärna hänga med men jag har reservationer....

 

Det beror på om det er min helg att ha barna. Om så ær dom med PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Jag har cherokeen på flyplatsen just nu' date='så jag får väl passa på att svänga in på trandum och kolla på hemvägen.Angående snödjupet då.

[/quote']

 

Jupp... nu ær det ifs en månad kvar, och det kan gott smælta, men också komma mer snø PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brrr! Låter kalt att sova i tält med kamin. Håller mig till Valpen isf med 11A aggregatet.PDT_Armataz_02_03.gif

 

He he Teddan Då har du inte sovet i vårat patrulltältPDT_Armataz_02_02.gif

 

Där kan man ligga i bara fillingarna långt ner i minus graderna hela natten  PDT_Armataz_02_41.gif

 

Mvh Arnberg
Karl XI2009-02-15 22:57:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_30.gif Lägger in några bilder från vinterträffen på Trandum häromåret. Tror dom är från 2006. Temp var -18C så det var lätt att hålla ölen kall.

 

Mitt tält.P3100008qq.jpg

 

 

P3100011qq.jpg   Snö Vessla

 

P3100023qq.jpg   BV 202 bakom mitt tält.

 

 

P3110058qq.jpg  Camping
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_30.gif Det var en väldigt fin Weasel din kompis har Teddan! Jo det brukar alltid vara minst en Weasel på Trandums Vinterträff. Dom är inte så ovanliga i Norge och det finns ju även några i Sverige.

Mitt tält är ett US WWII tält  (7,5 m2) och kaminen kommer från norska armén. Passar bra i Valpen också. 

 

Kaminen i tältet

P3110037qq.jpg

 

Kaminen i Valpen

 

P3060268qq.jpg

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Andreas.E

Då är det inte så himla länge kvar till vinterträffen. Personligen så kommer jag inte att kunna vara med, skall deltaga i ett barndop i Stockholm på lördagen.

 

Men för er som kommer. Ta med spade, kjedjor, bandvagnar, helikopter PDT_Armataz_02_11.gif För det blir nog inga långa resor utanför plogad väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tommybrp

Hei, jeg er ny her, men passerte trandum i dag, og det er ikke så mye snø der, knapt en god halv meter, og det er ikke mye for en volvo...Vi kjører med 37" og kjører da i 1 meter med snø hjemme på Gjøvik..Snø er gøy.. Vi, jeg og min bror har en volvo 303 i sammen, som er litt mod, og med 37" og medlem Hmk kan vi komme og leke i snøen til helgen?? Vi var der å kjørte på høst treffet også.

Mvh Tommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Är du medlem i HMKF så är det bara att komma inom Tommy PDT_Armataz_02_43.gif

Okej, så det är så mycket mindre snö på Trandum än i Asker. Utanför mitt hus i Asker så ligger det ca 80cm med snö på sina platser, och den typen av snö som ligger nu fungerar inte specielt bra att köra på.

 

Till er som tar er turen inom Trandum till helgen så hoppas jag att ni tar lite bilder och visar till oss andra. Själv är jag i Stockholm hela helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...